Skocz do zawartości

Peklowane mięso a czosnek


koornela

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkująca i pragnę zapytać czy gotowe peklowane mięso można ulepszyć czosnkiem.Kupiłam takie mięso jak dla nas jest mało w nim czosnku a my lubimy go .Tak mięso jest dobrze upeklowane bo już wedziłam ale mogłoby być bardziej naczosnkowane.Czy mozna coś zrobić z tym.Myslałam żeby rozrobić w wodzie przeciśnięty czosnek i naszprycować nim to mięso lub nie wiem napikować jak myślicie.Drugie pytanie czy prawdą jest by szynki do wędzenia nakryć gazą wtedy są mniej okopcone.

 

Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można doświadczalnie próbować, ale wędzenie skutecznie pozbawia większość walorów smakowych używanych przypraw. Lepiej dodać przetarty czosnek już na gotowy produkt, tuż przed spożyciem. Schab można zrobić na wzór francuskiej kuchni. Roztopić masło czosnkowe lub zmielić

( utrzeć ) bardzo drobno czosnek, dodać do stopionego masła i wstrzyknąć przed wędzeniem do schabu. Nie będzie taki suchy i smak czosnku będzie bardzo intensywny. Strzykawka raczej mała 10 lub 20 i grube igły, a i tak będą się zatykać. Mięso nastrzyknięte w ten sposób można również piec w piekarniku. Dobra jest  pieczona wołowina  z masłem czosnkowym.       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wędzisz tak aby były nie okopcone , okopcenie czy na gazę czy na szynkę to wada wędzenia .(złe osuszenie , nie wyrównanie temp mięsa do temp wędzarni bez dymu (punkt rosy)   , mokre drzewo o wodzie w wędzarni nie wspomnę czy drzewie nie nadającym się do wędzenia bo to jest niby oczywiste ale też się zdarza )

Reasumując wędzisz  bez gazy ale dobrze :D

Edytowane przez Maciekzbrzegu
Bo w życiu nie chodzi o to by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach