Eugeniusz_2015 Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #1 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) Ponieważ nie chcę zaśmiecać tematu kolegi Bacy, zakładam nowy, ale już stary temat Opiszę jak robię DG i będę oczekiwał merytorycznych uwag. 1. Rura główna, zasypowaśrednica104mm, grubość ścianki 2mm, Wysokość 400mm2. Rura dymowa,średnica 25mm, grubość ścianki 2mm, długość 200mm3. Rurka powietrzna,średnica 6mm, grubość ścianki 1mm4. Popielnik,średnica104mm, grubość ścianki 2mm, Wysokość 100mm5. Łącznik,przecięta rura o średnicy 101,6mm, tak aby uzyskać średnicę zewnętrzną 98mm, wysokość 100mm6. RusztZrobiony z ociekacza z Auchan za 7 zł7. Denko popielnikaDennica 101,6mm doszlifowana do 100mm8. PokrywkaDennica 101,6mm Rury zmówione i kupione na wymiar.Otwory powietrzne jeszcze do końca nie wywiercone, fi 8mm w odległości od rusztu 15mmOtwór na rurę dymową (ma być) fi 25mm i umiejscowiony 15mm nad otworami powietrznymi.Trzeba to teraz odpowiednio pospawaćPytanie, czy przewężać końcówkę rury powietrznej (średnica wewnętrzna 4mm), czy pozostawić ją tej średnicy jaką jest?Węższa – mniejsze szanse na zapychanie.Przewężona – większe podciśnienie. Co wybrać? Edytowane 12 Lutego 2017 przez Eugeniusz_2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek55 Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #2 Opublikowano 12 Lutego 2017 Ja problem rurki powietrznej rozwiązałem trochę inaczej . Rurka nierdzewna 6mm zaślepiona (zaspawana) w niej w odpowiednim miejscu wywiercony otwór 2mm stanowiący dyszę ( zawsze można go powiększyć) całość wspawana w pasek blachy wycięty z rury dymowej i wyprofilowany tak , żeby zatrzaskiwał się na rurze dymowej , w której jest wywiercony otwór 6mm . Połączenie nie było takie jak zakładałem więc całość dodatkowo przykręcona jest śrubą M5 do rury dymowej . Całość łatwa do demontażu i czyszczenia , połączenie stabilne i samo się uszczelnia smołą . Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka[Dodano: 12 lut 2017 - 13:32]Niechcący wkleiłem dwa razy to samo zdjęcie ???? Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #3 Opublikowano 12 Lutego 2017 Waldku55,Rozwiązanie bardzo pomysłowe, ale czy na pewno szczelne? W tym miejscu nie może być fałszywego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #4 Opublikowano 12 Lutego 2017 W tym miejscu to fałszywe powietrze w małej ilości nie będzie przeszkadzało. Tapniete z GT-I9500 Cytuj Robert601353601ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ-ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #5 Opublikowano 12 Lutego 2017 W tym miejscu to fałszywe powietrze w małej ilości nie będzie przeszkadzało. A nie spowoduje to zmniejszenia podciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #6 Opublikowano 12 Lutego 2017 Powietrze zawsze znajdzie łatwiejszą drogę czyli zaciągnie z tyłu dużą średnicą ... Czemu dyszę powietrzną chcesz robić wyjmowaną ? Nie prościej zrobić tak jak opisałem ? Tapniete z GT-I9500 Cytuj Robert601353601ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ-ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #7 Opublikowano 12 Lutego 2017 Czemu dyszę powietrzną chcesz robić wyjmowaną ? Nie prościej zrobić tak jak opisałem ? Roger, mam jeszcze kawałek rurki 6mm i zastanawiam się, co będzie lepsze, dlatego zacząłem ten temat. Chcę rozwiać swoje wątpliwości. Nic jeszcze nie przesądziłem w tym względzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #8 Opublikowano 12 Lutego 2017 Jeszcze jedno, ale istotne pytanie. Jaką pompkę byście polecili do tego ustrojstwa, ale taką, aby miała bezpieczny zapas przepływu powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek55 Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #9 Opublikowano 12 Lutego 2017 Eugeniusz_2015 , szczelność połączenia jest wystarczająca , a zależy od precyzji wykonania . Jak wspomniałem dodatkowe uszczelnienie stanowi osadzająca się smoła . Nie twierdzę , że to rozwiązanie jest optymalne , ale u mnie się sprawdza pod każdym względem . Pozdrawiam Waldek . Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #10 Opublikowano 12 Lutego 2017 Nie twierdzę , że to rozwiązanie jest optymalne , ale u mnie się sprawdza pod każdym względem Widzę zalety w tym rozwiązaniu - można rozmontować i dokładnie umyć. Przypuszczam, że dysza 2 mm wymaga tej staranności, dlatego zastanawiałem się, czy starczy dysza 4mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojs40 Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #11 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) Przez dyszę wdmuchiwane jest powietrze więc nie powinna zatkać się smołą, 2mm będzie ok. /wg. mnie/Co do pompki powinna mieć wydajność od 100 l/h, najlepiej z płynną regulacją nadmuchu. Edytowane 12 Lutego 2017 przez wojs40 Cytuj Czasami warto upaść, aby zobaczyć, kto pomoże nam wstać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek55 Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #12 Opublikowano 12 Lutego 2017 Dysza w moim DG ma srednicę 2mm ponieważ za radą kol. Pacan Wojciech zacząłem od mniejszej średnicy . Gdyby taka dysza nie wytwarzała wystarczającego podciśnienia wystarzyło ją rozwiercić . W moim DG taka dysza się sprawdziła i nie było powodu do dalszych eksperymentów . Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #13 Opublikowano 14 Lutego 2017 Pytanie do osób zorientowanych w cenach usług ślusarskich. Czy cena 100 zł za wywiercenie niezbędnych dziur (w tym o średnicy 25 mm-zrobione dokładnie) i pospawanie elementów, jest ceną normalną, czy wygórowaną? Tyle kasy zapłaciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mani3k Opublikowano 14 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #14 Opublikowano 14 Lutego 2017 Eugeniuszu cena nie wygórowana. Pytanie czy po wierceniu i spawaniu zrobiono niezbędną obróbkę chemiczną (trawienie i pasywacja). Pamiętaj że stal K.O. tego wymaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #15 Opublikowano 14 Lutego 2017 Pytanie czy po wierceniu i spawaniu zrobiono niezbędną obróbkę chemiczną (trawienie i pasywacja). Z całą pewnością nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mani3k Opublikowano 14 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #16 Opublikowano 14 Lutego 2017 Co do ceny to jak wspomniałem różnie bywa. Choć patrząc na ilość otworów wykonanych w tym materiale i spawanie to nawet przyzwoicie. Jeśli masz możliwość gdzieś dostać środek pod nazwą Antox to postaraj się o odrobinę. Następnie wysmaruj miejsca wiercone i spawane. Pamiętaj iż jest to środek żrący i należy zachować ostrożność. Nakłada pędzlem i pozostaw na ok pół godziny. Następnie to zmyj pod bieżącą wodą. To będzie wytrawianie. Kolejnym środkiem jest tzw. Pelox. To płyn do pasywacji. Zapewni ochronę przed korozją i innymi niespodziankami. To nanosisz bądź spryskiwaczem bądź pędzelkiem. I też po pół godzinie zmywasz. Tutaj też uważaj. To też jest żrący środek. W ten sposób zabezpiecza się kwasiaki po operacjach na nich. Każda rysa zrobiona zwykłą stalą będzie niszczyć tą zewnętrzną warstwę pasywna (ochronną ). Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #17 Opublikowano 14 Lutego 2017 Mani3k Dzięki za dobre rady. Na obróbce stali nie znam się wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #18 Opublikowano 14 Lutego 2017 Pytanie czy po wierceniu i spawaniu zrobiono niezbędną obróbkę chemiczną (trawienie i pasywacja). Pamiętaj że stal K.O. tego wymaga. Zastanawiam się jednak, czy te zabiegi są konieczne, przecież za chwilę będzie tam żar i dość wysoka temperatura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 14 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #19 Opublikowano 14 Lutego 2017 A co temperatura ma do warstwy pasywnej ... po temperaturze będzie środowisko zasadowe bo trzeba wyczyścić ... ale co tam przecież to nierdzewka ... To nie jest takie proste Tapniete z GT-I9500 Cytuj Robert601353601ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ-ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #20 Opublikowano 15 Lutego 2017 Nie znam się na spawaniu i też nie wiem skąd pH >7 podczas tego zabiegu.. W tworzącym się popiele i owszem, pH wzrasta. Pasywacja odbywa się głównie poprzez utworzenie tlenku chromu i to on (ale nie tylko) zabezpiecza metal. Podczas czyszczenia, zawsze usuniemy część powłoki zabezpieczającej, ale ona i tak się wytworzy samoistnie na powierzchni. Oczywiście nie neguję potrzeby czyszczenia i odbudowywania warstwy pasywnej powierzchni metalu. Jest to stal i rady kolegi Mani3k są cenne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek55 Opublikowano 15 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #21 Opublikowano 15 Lutego 2017 Być może te zabiegi są niezbędne przy obróbce elementów , które muszą ładnie wyglądać , niewidoczne precyzyjne połączenia spawane . Nie mają żadnego doświadczenia w obróbce stali nierdzwnej mój DG obrabiałem tak jak zwykłą stal . Spawałem elektrodą nierdzewną zwykłą spawarką inwertorową , szlifowałem tarczą i pilnikiem . Minął prawie rok i nie widać nic złego . Połączenia są szczelne , nic się nie dzieje . Nie chcę nikogo namawiać do takiej "partyzantki" , niech każdy robi tak , żeby był zadowolony , a DG dymił . Pozdrawiam . Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #22 Opublikowano 15 Lutego 2017 Waldek55 - pewnie masz rację, bo po każdym czyszczeniu, skrobaniu i traktowaniu różnego rodzaju czyścidłami, efekt błysku i pasywacji zniknie za każdym razem. Takie to już jest urządzenie. Ważne, aby było trwałe i chyba takie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SBYSZEG Opublikowano 18 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij #23 Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) Eugeniuszu cena nie wygórowana. Pytanie czy po wierceniu i spawaniu zrobiono niezbędną obróbkę chemiczną (trawienie i pasywacja). Pamiętaj że stal K.O. tego wymaga.Bez przesady. Brak takiej obróbki nie wpłynie na jakość pracy urządzenia. Taką obróbkę stosuje się do spawów, które stykają się ze środowiskiem agresywnym chemicznie lub z żywnością albo dla estetyki. Co do ceny to jej wartość jest tak indywidualna, materiał, narzędzia, czas robocizny przeważnie zależy od miejsca wykonywanej usługi i uczciwości majstra. Na przyszłość, proponuję abyś poszedł na zwiady do 2-3 majstrów, zapytał czy takie coś zrobi omawiając szczegółowo o co ci chodzi, i le to będzie kosztowało. Później wybierzesz tego, który ci pasuje, bierzesz materiał i idziesz dopiero wtedy ze zleceniem. Edytowane 18 Lutego 2017 przez SBYSZEG Cytuj Gdyby trzmiel znał prawa fizyki nigdy by nie latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugeniusz_2015 Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij #24 Opublikowano 18 Lutego 2017 Na przyszłość, proponuję abyś poszedł na zwiady do 2-3 majstrów, zapytał czy takie coś zrobi omawiając szczegółowo o co ci chodzi, i le to będzie kosztowało. Czuję, że jednak zawyżył cenę swojej usługi. Wykonał w końcu cztery dziury fi 8mm i jedną, tą dla mnie najtrudniejszą, 25mm, no i kilka spawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.