Skocz do zawartości

Wędliny domowe - forum korzysta z plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności. W celu usunięcia tej wiadomości kliknij:    Akceptuję użycie plików cookies

Witaj na forum Wędzarniczej Braci


Logowanie » 

Rejestracja
Na naszym forum, tak jak na większości innych, musisz się zarejestrować by móc korzystać z wszystkich funkcji dostępnych dla użytkowników.

To bardzo prosta procedura, która zajmie Ci tylko chwilę, a dzięki temu będziesz mógł korzystać z dodatkowych funkcji niedostępnych dla użytkowników niezalogowanych.

Zakładając swoje konto będziesz mógł między innymi:
- rozpoczynać nowe tematy na forum,
- odpowiadać na posty innych,
- przeglądać załączone do postów zdjęcia,
- wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników,
- dostawać powiadomienia o nowych postach.

Zachęcamy do rejestracji!!!
 

Zdjęcie

Nowa wędzarnia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
239 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pacan Wojciech

Pacan Wojciech
  • Użytkownicy
  • 2605 postów
  • MiejscowośćOPOLE

Napisano 10 kwi 2015 - 19:36

Na wilgotna płyte bym nie smarował " dziegciem " , raczej poczekaj jeden dzien by wyschło , najlepiej dla Ciebie  by było nie szukac zadnego bitumu , zawsze to jakies smoły , chyba ze po izolacji wylejesz nastepna płyte na to , na zdjeciu kolegi Pepe widac ze jego fundament wystaje ponad grunt , na tej płycie bedziesz palił , wiec cały bitum musi sie spalic , ja bym zaizolował miesce pod cegły  szlamem , chyab widzialem szlam cementowy w malych opakowaniach  w CAstoramie , chodzi oto by cegła nie chłonela wigoci , w tej konstrukcji bedzie to trudno osiagnac , jak juz pisałem  mozesz zaizolowac cała płye  , ale nastepnie trzeba by było wylac na niej druga o grubości 10 cm wtedy stawiac cegły , pierwsza warstwe zrobiłbym z cegły pełnej, a potem dopiero cegłe szczelinowa którą kupiłeś . Mozesz zrobic takze taki " myk "-płyte izolujesz jak podpowiada januszfeniks ," dziegciem "  nastepnie wokól murujesz obrzeze z cegły paloenj klasy 200  dookola , w srodek na grubośc cegły wylewasz znowu płyte  cementowa jako płyte paleniska , latwiej zrobic  etc , Do murowania kupiłbym w skladzie stali prety ze stali automatowej  A10 przekrój kwadratowy , w odcinakch  na szerokośc  murowania  , jako przymiar do grubosci zaprawy do klinkieru DELL pozdrawiam , zaprawa ktora jest na pyłach wulkanicznych nie bedzie brudzic klinkieru po murowaniu i tak powinienes wymyć lico muru płynem SZOP z Atlasa , a nastepnie po wyschnieciu zaimpregnowac  cegłe , po murowaniu kazdego dnia przykryj powstajacy cokoł  szczelnie folia by deszcz w nocy nie zamoczył CI pracy , bo wtedy będzie wszystko usyfione .Musisz pamietac , ze jak bedziesz murował na pretach to uzyskasz tzw, spoine nie- pełna , jesli to dobrze zrobisz nie bedziesz musiał juz lica muru fugować - wez z  CAstoramy samouczki lub znajdz u producentów cegły klinkierowej na ich stronach - chyba firma CRH ma takie instruktarze . Pozdrawiam Powodzenia .


Użytkownik Pacan Wojciech edytował ten post 10 kwi 2015 - 19:38


#62 januszfeniks

januszfeniks
  • **VIP**
  • 1802 postów
  • MiejscowośćEłk

Napisano 10 kwi 2015 - 19:37

No własnie... Jeśli sie marze woda na płycie to poczekaj.  Bitumiczne dobrze się łapią podłoża. Najlepiej całość przemalować ale jak dasz z zapasem poza obrys budowli to też nie będzie żle.



#63 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 10 kwi 2015 - 19:42

A paski z papy mogły by być?

#64 januszfeniks

januszfeniks
  • **VIP**
  • 1802 postów
  • MiejscowośćEłk

Napisano 10 kwi 2015 - 19:44

Oczywiście... tylko daj na całości budowli  i lekko poza obrys budowli.



#65 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 10 kwi 2015 - 20:50

To chyba w poniedziałek zaczne murować może to podeschnie jeszcze,a chciałem jutro

#66 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 12 kwi 2015 - 13:56

Wczoraj po pracy miałem godzinke czasu i troszke już zaczołem murować b51924be0cc3070869c371dfd81afec5.jpg
82b80151050b7c7049cd4f783380574d.jpg

Użytkownik mariusz1415 edytował ten post 12 kwi 2015 - 13:58


#67 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 13 kwi 2015 - 16:21

Wystarczy 6 rządków do gory a 7 strop?e2dd7811bed72ee534d60fa3f1dc72a7.jpg
Proszę o szybką odpowiedz

Użytkownik mariusz1415 edytował ten post 13 kwi 2015 - 16:22


#68 sverige2

sverige2
  • Użytkownicy
  • 6385 postów
  • MiejscowośćCiechocinek - Polska / Lund - Szwecja

Napisano 13 kwi 2015 - 16:29

 Nie żałuj cegły, zrób na 8.


https://wedlinydomow...ędzarni/page-46



#69 gluszec

gluszec
  • Użytkownicy
  • 407 postów
  • MiejscowośćŚląsk Cieszyński

Napisano 13 kwi 2015 - 18:22

Moim zdaniem ten próg pod przyszłe drzwiczki to niezbyt praktyczne rozwiązanie - ja bym go wyeiminował. (chyba że jeszcze będzie tam jakaś wylewka do poziomu pierwszej cegły)



#70 sverige2

sverige2
  • Użytkownicy
  • 6385 postów
  • MiejscowośćCiechocinek - Polska / Lund - Szwecja

Napisano 13 kwi 2015 - 18:28

Głuszec, tam nie będzie żadnego progu, tam będą wyłożone cegły i zaciągnięta cementowa szlichta, popatrz sobie na link który wyżej przedstawiałem. Mariusz też już o tym na samym początku pisał.


42c97f75bb15f914med.jpg



#71 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 13 kwi 2015 - 18:35

sverige2 dzieki za rade ,na szczęście jeszcze w castoramie była reszta klinkierki i dokupiłem na jeszcze jeden poziom. Starczy mi 6 worków zaprawy cementowej na wylanie stropu?
Dzisiaj znowu 70zł zostało w sklepie a jeszcze tyle do kupienia???? żona już mi marudzi hehe

Użytkownik mariusz1415 edytował ten post 13 kwi 2015 - 18:43


#72 gosman

gosman
  • Użytkownicy
  • 478 postów
  • Miejscowośćpłock

Napisano 13 kwi 2015 - 18:41

ja namawiałem kolegę na ten próg bo dużo ładniej wyglądają tak obsadzone drzwiczki ale jest warunek wyłożyć dno pełną cegłą paloną

 

kolega bejot ma 7cegieł bez dna Ty będziesz miał wyłożone dno więc powinieneś mieć 8 warstw to niecała złotówka za sztukę  jedna warstwa to 14 zł + ostatnia warstwa robiona z połówek czyli 7zł 14+7 to 21zł więc nawet nie pytaj tylko dołóż te pare cegieł a nie będziesz żałował



#73 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 13 kwi 2015 - 18:45

Już mam dokupione na jeden poziom bo na drugi mam ,więc razem będzie 8 ale 8 to już będzie strop.
Wykafelkować ten strop od góry?jak myślicie nie odpadnie to od ciepła? Bo fajnie by było wyczyścić jak by coś nakapało

Użytkownik mariusz1415 edytował ten post 13 kwi 2015 - 18:49


#74 gosman

gosman
  • Użytkownicy
  • 478 postów
  • Miejscowośćpłock

Napisano 13 kwi 2015 - 18:56

pamiętaj żeby szalunek na strop zrobić z desek lub płyty pociętej w paski i zbite do kupy listewką bo jak dasz z całej płyty to jej nie wyjmiesz przez mały otwór na drzwiczki i nie śpiesz sie  ze zdejmowaniem szalunku



#75 sverige2

sverige2
  • Użytkownicy
  • 6385 postów
  • MiejscowośćCiechocinek - Polska / Lund - Szwecja

Napisano 13 kwi 2015 - 19:05

b2a5b8af5ecfdd44med.jpg9668aa75eaacc6c2med.jpgbb3656a7be8fa5d2gen.jpg


42c97f75bb15f914gen.jpg



#76 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 13 kwi 2015 - 19:22

Ok czyli mogę zrobić tylko czy nie będą odpadać to się okarze. Jutro chcę wymurować ostatnie dwie warstwy i wylać strop,później już tylko spawanie drzwiczek i skręcanie ramy na komore
Teraz mam trzy wędzarniki obok siebie stary pomnik od teścia służący tylko do robienia grila,beczka i teraz ten nowy hehe ale beczke będe likwidował

#77 sverige2

sverige2
  • Użytkownicy
  • 6385 postów
  • MiejscowośćCiechocinek - Polska / Lund - Szwecja

Napisano 13 kwi 2015 - 19:37

Tu się nie ma co okazywać. Jeżeli położy się zgodnie ze sztuką, i zafuguje jak należy, to będzie trzymać tak jak to widać u mnie że odpadać nie ma zamiaru. To nie piec hutniczy, tylko wędzarnia.



#78 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 13 kwi 2015 - 19:39

No taki mam zamiar zrobić to tak jak sie należy ,mam klej do kafelek to zrobie jak trzeba

#79 sverige2

sverige2
  • Użytkownicy
  • 6385 postów
  • MiejscowośćCiechocinek - Polska / Lund - Szwecja

Napisano 13 kwi 2015 - 19:44

Ryzykujesz raptem 20 zł. na płytki i trochę dodatkowej pracy, ale konieczności oczywiście nie ma.


Możesz położyć płytki terakoty na cement zamiast  na klej i wtedy będzie bardzo mocno. Zwróć się do Wojtka Pacana to Ci powie jak to zrobić.



#80 mariusz1415

mariusz1415
  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Miejscowośćśląsk

Napisano 13 kwi 2015 - 19:52

Płytek mam dużo różnych ,tylko niewiem właśnie na czym to kleić bo klej do płytek też mam




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych