Skocz do zawartości

Wędliny domowe - forum korzysta z plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności. W celu usunięcia tej wiadomości kliknij:    Akceptuję użycie plików cookies

Witaj na forum Wędzarniczej Braci


Logowanie » 

Rejestracja
Na naszym forum, tak jak na większości innych, musisz się zarejestrować by móc korzystać z wszystkich funkcji dostępnych dla użytkowników.

To bardzo prosta procedura, która zajmie Ci tylko chwilę, a dzięki temu będziesz mógł korzystać z dodatkowych funkcji niedostępnych dla użytkowników niezalogowanych.

Zakładając swoje konto będziesz mógł między innymi:
- rozpoczynać nowe tematy na forum,
- odpowiadać na posty innych,
- przeglądać załączone do postów zdjęcia,
- wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników,
- dostawać powiadomienia o nowych postach.

Zachęcamy do rejestracji!!!
 

Zdjęcie

Szynkowar temperatury i czasy parzenia.

szynkowar parzenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 KURP

KURP

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 3190 postów

Napisano 03 paź 2015 - 21:52

Mam do Was pytanie pewnie banalnie proste ale chciałbym natychmiast odpowiedzi bo to zadanie właśnie przede mną:
Szynkowar - wsad konserwa 3,7kg. Ile to parzyć i w jakiej temperaturze?

 

Szynkowar z kwasówki - próbowałem w nim wywiercić dziurkę na sondę do termometru ale... wymiękłem - nie ten sprzęt

 

Stąd moje zapytanie. Bez termometru na czuja można spieprzyć temat ;)



#2 chudziak

chudziak

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 5167 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:11

KURP'iaczku  jakie masz fi wsadu ?? bo waga to mniej istotny szczegół . Ja ładuje farsz w osłonke barierową fi- 95 , potem "zgniatam" w szynkowarze z kwasówki  na prostokąt i parzę ok 1,5 godziny .


Użytkownik chudziak edytował ten post 03 paź 2015 - 22:12


#3 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 14044 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:22

Przyjmij około 10 minut na 1 cm przekroju wyrobu.

Szynkowar wkładam do ciepłej wody, a czas mierze od momentu kiedy woda osiągnie około 75 C i taką temperaturę staram się utrzymać.

 

Jeśli zaś chodzi o otwór, to potrzebujesz wiertło którym wierci się na wolnych obrotach wiertarki + ewentualnie chłodzenie wiertła wodą.


Użytkownik miro edytował ten post 03 paź 2015 - 22:24


#4 Gregtom

Gregtom

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 4251 postów
  • MiejscowośćDortmund-Rawicz

Napisano 03 paź 2015 - 22:26

A jesli mamy szynkowar "Mandoline" ok. 4 litrow..?



#5 chudziak

chudziak

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 5167 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:28

A jesli mamy szynkowar "Mandoline" ok. 4 litrow..?

To zależy na jaką grubość sprasujesz wsad :)



#6 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 14044 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:29

To zależy na jaką grubość sprasujesz wsad
:thumbsup:  

#7 KURP

KURP

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 3190 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:37

szynkowar w którym średnica walca wynosi 15cm, długość 22cm


Parzę w takim potworze:

Załączony plik  Zdjęcie0016_1.jpg   41,94 KB   16 Ilość pobrań

 



#8 chudziak

chudziak

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 5167 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:37

2,5 godziny 



#9 KURP

KURP

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 3190 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:38

tak myślę że 150minut w temp. 75-80 stopni chyba źle nie będzie - poprawcie mnie jeśli się mylę?



#10 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 14044 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:40

Tylko nie przeholuj ponad 80 C i będzie ok. ;)



#11 chudziak

chudziak

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 5167 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:41

Nie poprawiamy :D

 

PS A wsad z czego ??


Użytkownik chudziak edytował ten post 03 paź 2015 - 22:42


#12 KURP

KURP

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 3190 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:43

Przyjmij około 10 minut na 1 cm przekroju wyrobu.

Szynkowar wkładam do ciepłej wody, a czas mierze od momentu kiedy woda osiągnie około 75 C i taką temperaturę staram się utrzymać.

 

Jeśli zaś chodzi o otwór, to potrzebujesz wiertło którym wierci się na wolnych obrotach wiertarki + ewentualnie chłodzenie wiertła wodą.

Teraz to ja wiem jak mnie poinstuowałeś z tym wiertłem - miałem cały dzień ale sobie myślałem że wieczorem dziurkę bzyknę i będzie cacy - a tu ZONK!!! 

No i trzeba ratować się Forum - dobrze że są ludzie którzy pomogą.

Dzięki MIRO i CHUDZIAK :)


Nie poprawiamy :D

 

PS A wsad z czego ??

LUNCHEON-MEAT - zrobiłem farszu na 2 takie szynkowary - dziś jeden, jutro drugi - popakuję w Vaacum i będzie co jeść ;)


Użytkownik KURP edytował ten post 03 paź 2015 - 22:44


#13 chudziak

chudziak

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 5167 postów

Napisano 03 paź 2015 - 22:46

To powinno byc OK . Ja w szynkowarze nie mam dziur na termometr - parzę na czas :facepalm:


Użytkownik chudziak edytował ten post 03 paź 2015 - 22:46


#14 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 14044 postów

Napisano 04 paź 2015 - 19:11

Pochwalisz się co Ci wyszło ? 



#15 markoserwismm

markoserwismm

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 497 postów
  • Miejscowośćłódź/warszawa

Napisano 04 paź 2015 - 19:26

Na temat wiercenia najlepiej ręczna wiertarką i ostrym wiertłem i wiercisz



#16 roger

roger

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 7221 postów
  • MiejscowośćW-wa & Lubuskie

Napisano 04 paź 2015 - 20:32

Do nierdzewki są dedykowane wiertła z innym kątem natarcia ;)
... a chłodzenie w tym materiale to podstawa ale nie wodą ;)

Tapniete z GT-I9500

Użytkownik roger edytował ten post 04 paź 2015 - 20:33


#17 reda

reda

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 69 postów
  • MiejscowośćPL

Napisano 05 paź 2015 - 06:22

Proponuję użyć do nierdzewki wiertła kobaltowego, a nie powinno być problemu z przewierceniem.



#18 Papcio

Papcio

    Weteran

  • **VIP Junior**
  • 2014 postów
  • MiejscowośćRudnik sl

Napisano 05 paź 2015 - 07:43

Proponuję użyć do nierdzewki wiertła kobaltowego, a nie powinno być problemu z przewierceniem.

 

Wystarczy wiertło a nie "wiertło" wykonane z gwoździa.

Mam wiertła kupione w latach 70 ubiegłego wieku od naszych braci ze wschodu, majątek kosztowały i służą do dziś. 



Sponsor

Sponsor
  • Reklama

#19 roger

roger

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 7221 postów
  • MiejscowośćW-wa & Lubuskie

Napisano 05 paź 2015 - 07:48

Mam wiertła kupione w latach 70 ubiegłego wieku od naszych braci ze wschodu

 

Ojojoj teraz już takich nie robią wtedy stale narzędziowe to były stale a nie chińskie g....o ;)

Kup teraz od tych samych braci to zobaczysz jak to wygląda ;) 



Sponsor

Sponsor
  • Reklama




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: szynkowar, parzenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych