Skocz do zawartości

Wędliny domowe - forum korzysta z plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności. W celu usunięcia tej wiadomości kliknij:    Akceptuję użycie plików cookies

Witaj na forum Wędzarniczej Braci


Logowanie » 

Rejestracja
Na naszym forum, tak jak na większości innych, musisz się zarejestrować by móc korzystać z wszystkich funkcji dostępnych dla użytkowników.

To bardzo prosta procedura, która zajmie Ci tylko chwilę, a dzięki temu będziesz mógł korzystać z dodatkowych funkcji niedostępnych dla użytkowników niezalogowanych.

Zakładając swoje konto będziesz mógł między innymi:
- rozpoczynać nowe tematy na forum,
- odpowiadać na posty innych,
- przeglądać załączone do postów zdjęcia,
- wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników,
- dostawać powiadomienia o nowych postach.

Zachęcamy do rejestracji!!!
 

Zdjęcie

Chleb na zakwasie - twarda skórka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#1 Switala18

Switala18

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 82 postów
  • MiejscowośćŻnin

Napisano 04 lis 2015 - 20:11

Witam

Piekę po raz 3 chlebek na zakwasie z przepisu od kolegi.

Po raz kolejny pojawia się problem w postaci twardej skurki po upieczeniu.

Chlebek ładnie wyrasta i przed samym pieczeniem smaruję wierzch olejem. Dochodzę 

do wniosku że to może być błąd.

Co wy o tym sądzicie?



#2 tier

tier

    Weteran

  • Zbanowani
  • 2199 postów

Napisano 04 lis 2015 - 20:23

Zamiast olejem to lepiej posmarować wodą to samo można zrobić zaraz po wyjęciu chleba z piekarnika.



#3 ANNAM

ANNAM

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5008 postów
  • Miejscowośćaustralia

Napisano 04 lis 2015 - 20:32

Switala opisz swoj proces  robienia chleba czasy i temperatury



#4 BazylWidzew

BazylWidzew

    Weteran

  • Użytkownicy
  • 2614 postów
  • MiejscowośćMazury

Napisano 04 lis 2015 - 21:18

Ja niczym nie smaruję i nie mam twardej skórki :tongue:



#5 ANNAM

ANNAM

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5008 postów
  • Miejscowośćaustralia

Napisano 04 lis 2015 - 21:24

 Ja podejzewam, ze temperatura moze byc za niska, le to teraz gdybanie, bo trzeba wiedziec co kolega robi,zeby powiedziec co jest nie tak.



#6 Switala18

Switala18

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 82 postów
  • MiejscowośćŻnin

Napisano 04 lis 2015 - 21:46

Wyrabianie ciasta ok 25 min włożenie do wysmarowanej olejem foremki wyrastanie przez ok 8-10 godz. pieczenie 180st. 1,5 godz.

#7 ANNAM

ANNAM

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5008 postów
  • Miejscowośćaustralia

Napisano 04 lis 2015 - 21:48

 Wstawiasz do za zimnego piekarnika,dlatego masz efekt twardej skory



#8 tier

tier

    Weteran

  • Zbanowani
  • 2199 postów

Napisano 04 lis 2015 - 21:55

A po co ciasto wyrabiać 25 min? max 8-10 min. inaczej będzie przerobione. Poza tym jak Annam napisała niska temp. przy  1,5h i 180C to za dużo i za mało, dlatego skórka jest twarda. A pewnie chleb jest o wadze 1-2kg to w zupełności na start ok 50-60min pieczenia wystarczy i temp początkowa 220-250 a po 20-30min obniżyć do ok 180C.



#9 Switala18

Switala18

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 82 postów
  • MiejscowośćŻnin

Napisano 05 lis 2015 - 05:34

A co ze smarowaniem wierzchu? Obawiam się że podczas wyrastanie ciasto lekko wyschnie.
Druga kwestia to czy po ok 30 min przykrycie foremki papierem do pieczenia może spowodować że skórka nie będzie taka twarda?

#10 electra

electra

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5574 postów
  • MiejscowośćSztokholm

Napisano 05 lis 2015 - 10:28

Podczas wyrastania wystarczy wlozyc do worka foliowego i skorka nie wyschnie.



#11 EAnna

EAnna

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 9371 postów
  • MiejscowośćTychy

Napisano 05 lis 2015 - 13:18

Osobiście uwielbiam grubą, dobrze wypieczoną skórkę na chlebie. Jeszcze lepiej, jak jest spękana.

Takie skórki można jeszcze znaleźć na chlebach pieczonych w starych piekarniach z ceramicznymi piecami.

Można je uzyskać również we własnym zakresie piekąc odpowiednio długo w umiarkowanej temperaturze lub w warunkach tzw. stygnącego pieca.



#12 ANNAM

ANNAM

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5008 postów
  • Miejscowośćaustralia

Napisano 05 lis 2015 - 23:26

A co ze smarowaniem wierzchu? Obawiam się że podczas wyrastanie ciasto lekko wyschnie. Druga kwestia to czy po ok 30 min przykrycie foremki papierem do pieczenia może spowodować że skórka nie będzie taka twarda?
 

 W czsie wyrastania mozesz zrobic tak jak Electra napisala lub polozyc wilgotna sciereczke.  Jesli nie przykryjesz, to skorka bedzie twarda i do tego nie uzyskasz tego pieknego koloru chleba, bo wysuszna powierzchnia sie nie przypiecze.

 

 Musisz nauczyc sie, ze wstawiasz chleb do wysokiej temp nagrzania piekarnika i unikniesz tego efektu. Wiec, jesli  dalej bedziesz wstawial do 180 stopni to przykrywanie nic Tobie nie pomoze.

 

Osobiście uwielbiam grubą, dobrze wypieczoną skórkę na chlebie. Jeszcze lepiej, jak jest spękana. Takie skórki można jeszcze znaleźć na chlebach pieczonych w starych piekarniach z ceramicznymi piecami. Można je uzyskać również we własnym zakresie piekąc odpowiednio długo w umiarkowanej temperaturze lub w warunkach tzw. stygnącego pieca.
 

 

 Aniu, kolega ma problem z taka bardzo twarda  gruba skora. Jest to niestety wada w chlebie, a ty piszesz o czyms  co kazdy znas chce osiagnac piekac ww domowych warunkach. 

 Ta skorke bardzo dobrze otrzymuje sie w piecach na drewno.



#13 Switala18

Switala18

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 82 postów
  • MiejscowośćŻnin

Napisano 06 lis 2015 - 08:10

Czyli reasumując najpierw wstawić do temp 200 st na 30 min a później obniżyć do 180 st na 30 min.
1godz powinna wystarczyć?
A co sądzicie o pieczeniu z dodatkiem pary?

#14 electra

electra

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5574 postów
  • MiejscowośćSztokholm

Napisano 06 lis 2015 - 10:57

AnnaM ja przykrywalam sciereczka ale po tym jak mi ciasto wyroslo troszke poza foremke to sie przylepialo do sciereczki wiec zaprzestalam teraz jak pieke chleb ktory wyrasta w koszyku chowam w worek foliowy.Foremkowy rosnie w piecyku .



#15 ANNAM

ANNAM

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5008 postów
  • Miejscowośćaustralia

Napisano 06 lis 2015 - 21:54

do temp 200 st na 30 min a później obniżyć do 180 st na 30 min.
 

 Cos ty sie uparl przy tak niskiej temp. wstawiania. Tier napisal jak zrobic.

 

A pewnie chleb jest o wadze 1-2kg to w zupełności na start ok 50-60min pieczenia wystarczy i temp początkowa 220-250 a po 20-30min obniżyć do ok 180C.
 

 

 

Electra, przy przykrywaniu folia, czasem bez osmarowania tluszcze potrafi sie ciasto przykleci do niej.



#16 electra

electra

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5574 postów
  • MiejscowośćSztokholm

Napisano 07 lis 2015 - 10:45

Anno ja zakladam worek  foliowy taki jak na smieci ,tak zaby powstal taki balon nad chlebem .



#17 panta_rei

panta_rei

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 75 postów
  • MiejscowośćBraniewo

Napisano 07 lis 2015 - 10:57

Ja w tym celu zraszałem ciasto zwykłym zraszaczem z wodą w środku, skuteczność stuprocentowa ;-)



#18 electra

electra

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5574 postów
  • MiejscowośćSztokholm

Napisano 07 lis 2015 - 11:03

moj chleb rosnie ok 4-5 godzin .



#19 chudziak

chudziak

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 5194 postów

Napisano 07 lis 2015 - 11:25

U mnie tę role pełni torba foliowa z Auchan  :)  a ponadto wykładam foremkę papierem, który wystaje ponad brzegi foremki dzięki czemu chleb może urosnąć nieco wyższy i nie "wylewa" się .

Dawniej spryskiwałam ale torebka foliowa lepiej się sprawdza.


Użytkownik chudziak edytował ten post 07 lis 2015 - 11:26


Sponsor

Sponsor
  • Reklama

#20 electra

electra

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5574 postów
  • MiejscowośćSztokholm

Napisano 07 lis 2015 - 11:40

Ja foremkowy chleb wkladam do piecyka i tam jest dosc wilgotno wiec nie zauwazylam zeby mi wysychala skorka ,ale chleb co wyrasta w koszyku najlepiej dotychczas sprawdza sie worek.

Moje foremkowe chcleby to sa chleby ciezkie ,wiec nie wyrastaja tak wysoko ,nie uzywam drozdzy,tylko zakwas.

Natomiast papierem wykladam foremki jak  pieke ciasto mozna latwo wyjac i pokroic ,nie nacinajac blachy :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych