Skocz do zawartości

Używać peklosoli, czy nie? I w jakiej temperaturze wędzić oraz odparzać?


pablos83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Jestem kompletnym laikiem i chcę spróbować swoich sił w sztuce przyrządzania wędlin - oczywiście na swój rodzinny użytek. Prosiłbym o przedstawienie podstaw tej sztuki, czyli czy używać peklosoli, do kiełbas, szynek i polędwic? Jeśli tak to w jakiej ilości? Lubię delikatny posmak słoności wędlin. Proszę mi też powiedzieć w jakiej temperaturze wędzić oraz odparzać wędliny? Czy czas wędzenia oraz odparzania przelicza się niejako na kilogram mięsa, czy jest na to jakaś sztywna reguła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj artykuły ze strony głównej np  http://wedlinydomowe.pl/akademia-dziadka/1178-czesc-viii-produkcja-kielbasy.+ http://wedlinydomowe.pl/akademia-dziadka/1173-czesc-vii-wedzonki-peklowanie-wedzenie-i-gotowanie+ trochę o peklowaniu, klasyfikacji,  wędzeniu   to jest jak dla mnie absolutne minimum bo tak rozmowa będzie nazwijmy to tak  nie kontabitylna. :D

Edytowane przez Maciekzbrzegu
Bo w życiu nie chodzi o to by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

 

Jestem kompletnym laikiem i chcę spróbować swoich sił w sztuce przyrządzania wędlin - oczywiście na swój rodzinny użytek. Prosiłbym o przedstawienie podstaw tej sztuki, czyli czy używać peklosoli, do kiełbas, szynek i polędwic? Jeśli tak to w jakiej ilości? Lubię delikatny posmak słoności wędlin. Proszę mi też powiedzieć w jakiej temperaturze wędzić oraz odparzać wędliny? Czy czas wędzenia oraz odparzania przelicza się niejako na kilogram mięsa, czy jest na to jakaś sztywna reguła?

 

...wszystko , a nawet więcej jest na stronie głównej...

..poza tym na forum jest masę wpisów na te tematy , m.in. te , które podał Maciek

 

Nie ma sensu dublować , a nawet zwielokrotniać tematów.....

jumbo
--------------