Skocz do zawartości

Wędliny domowe - forum korzysta z plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności. W celu usunięcia tej wiadomości kliknij:    Akceptuję użycie plików cookies

Witaj na forum Wędzarniczej Braci


Logowanie » 

Rejestracja
Na naszym forum, tak jak na większości innych, musisz się zarejestrować by móc korzystać z wszystkich funkcji dostępnych dla użytkowników.

To bardzo prosta procedura, która zajmie Ci tylko chwilę, a dzięki temu będziesz mógł korzystać z dodatkowych funkcji niedostępnych dla użytkowników niezalogowanych.

Zakładając swoje konto będziesz mógł między innymi:
- rozpoczynać nowe tematy na forum,
- odpowiadać na posty innych,
- przeglądać załączone do postów zdjęcia,
- wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników,
- dostawać powiadomienia o nowych postach.

Zachęcamy do rejestracji!!!
 

Zdjęcie

Napęd do nadziewarki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
391 odpowiedzi w tym temacie

#1 kompas

kompas

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 34 postów
  • Miejscowość~~

Napisano 01 maj 2016 - 10:35

Witam.

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z napędem do nadziewarek:

 

http://technologies4...szu-miesa-.html

 

Czy ten napęd jest wart swojej ceny, bo jest dość drogi i duży.



#2 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 01 maj 2016 - 10:49

Witam

jeśli masz troszkę zdolności manualnych związanych z majsterkowaniem to bez problemu wykonasz Sobie napęd z silnika od wycieraczek albo z silnika ze wspomagania elektrycznego poszukaj jest wiele o tym napisane na forum, Ja zrobiłem tak jak na zdjęciach jeszcze sterowanie tym silnikiem będzie dlatego to na razie tak wygląda.

Pozdrawiam

Załączone pliki



#3 kompas

kompas

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 34 postów
  • Miejscowość~~

Napisano 01 maj 2016 - 11:22

Szukałem, szukałem, ale wszędzie są problemy z nadziewaniem kabanosów, a przy silnikach wiekszej mocy problemy z zasilaczem i stosują akumulator, ale trudno, żebym w kuchni w bloku trzymał akumulator.

 

PS.Witam Jarosław.  A ksiądz Rząsa w Maleniskach jeszcze pracuje?


Użytkownik kompas edytował ten post 01 maj 2016 - 11:26


#4 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 01 maj 2016 - 11:30

no tak... z kabanosami są problemy, ale ten silnik który ja zastosowałem ma przekładnie ślimakową także myślę że da rade, zasilanie chce zrobić z zasilacza komputerowego ma wyjście 3,3V 20A 5v 17A i 12V także chce przełącznikiem przełączać napięcia aby powrót tłoka był szybki, obroty jak liczyłem wydają się być dobre ale w praniu dopiero wyjdzie czy da rade, teoretycznie powinno pociągnąć....

Pozdrawiam



#5 kompas

kompas

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 34 postów
  • Miejscowość~~

Napisano 01 maj 2016 - 12:20

A od czego ten silnik? Na jakie napięcie i jaka jest jego moc?



#6 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 01 maj 2016 - 19:34

witam

o księdzu to nie wiem :) nie jestem dokładnie z Jarosławia tylko z pod także nie orientuje się co do księdza :)

Silnik jest z Corsy B ze wspomagania elektrycznego, jak dla mnie zaletą tego silnika jest bardzo cicha praca praktycznie nie słychać go w porównaniu do silnika z wycieraczek.... co do napięcia to jest na 12V DC no  14V DC też wytrzymać tak jak ładowanie w samochodzie, jaka moc jest to nie wiem ciężko powiedzieć bezpiecznik w corsie od wspomagania ma 50A także moc jest duża....

Nie wiem nie znam się na elektronice czy dało by rade np dwa zasilacze komputerowe połączyć żeby napięcie nie wzrosło tylko moc podwoić wtedy 3,3V 20A jeden to dwa by miały 40A myślę że tyle mocy już na pewno wystarczy chociaż ja podłączyłem pod jeden zasilacz i chciałem kluczem żabką zatrzymać to bardzo ciężko było.



#7 kompas

kompas

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 34 postów
  • Miejscowość~~

Napisano 01 maj 2016 - 20:05

A czemu chcesz wykorzystywać napięcie 3,3V jak masz silnik na 12V? Na takim napięciu jeżeli nawet silmik ruszy, to na minimalnej mocy.  Przecież w zasilaczu masz dwa napięcia 12V (zależnie od mocy przy pięćsetce np jest 2 x 15 A)



#8 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 01 maj 2016 - 20:55

bo na 3,3 nie musiał bym robić żadnego ustrojstwa do zmiany prędkości na 12 jest za szybko do powrotu tłoka będzie ok ale do nabijania 3,3 wydaje się być idealne, mam regulator PWM i na tym zasilaczu nie pójdzie nawet w opisie jest żeby stosować napięcie tylko z akumulatora pewnie z prostownika też by było ale jesli pójdzie wszystko ok to zrobię 2 lub trzy biegi obroty prawo lewo i nic nie będę musiał więcej kombinować z regulacją. A z tego co próbowałem to na tym napięciu 3,3V to moc wydaje się być większa niż na 12V 17A(o ile dobrze pamiętam).

Nie wiem jaki to jest silnik ale tak na mój rozum on działa na małym napięciu z dużą mocą, jak kręci się kierownicą w samochodzie bardzo powoli to on też musi mieć bardzo małe obroty a koła dają takie same opory jak przy kręceniu szybko. Takie jest moje myślenie może jak by zastosował inny silnik to był by spadek mocy przy tym ja nie zauważyłem i na moje rozumowanie moc powinna być cały czas taka sama.

A mógłbyś jeszcze zdradzić jaką masz nadziewarkę Sam robiłeś czy kupowałeś??

 

PS co do księdza to dobrze napisałeś "pracuje" :) :laugh: :D :thumbsup: :clap:


Użytkownik Pawelsiar edytował ten post 01 maj 2016 - 21:00


#9 MariuszB

MariuszB

    Weteran

  • Użytkownicy
  • 2516 postów
  • MiejscowośćZachodniopomorskie Zdroje

Napisano 02 maj 2016 - 08:35

Twój plan legnie w ruinie ponieważ silnik elektryczny tego typu, czyli komutatorowy przy napięciu 3.3V będzie miał może 5% mocy nominalnej, i stanie się tak jak napisał kompas, chyba że zastosujesz silnik bez szczotkowy, wówczas  plan z niskim napięciem wypali.



#10 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 02 maj 2016 - 15:03

nie dam sobie ręki odciąć ale obstawiam że jest to silnik bez szczotkowy z ciekawości go rozbiorę i zobaczę, przecież w samochodzie jak kręcę powoli kierownicą to silnik też się obraca wolniej jest na stałe połączony z kolumną kierownicy przez przekładnie ślimakową. Wydaje mi się że mój plan wypali z tym silnikiem....



#11 adamdariusz

adamdariusz

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 52 postów
  • MiejscowośćTarnowskie Góry

Napisano 03 maj 2016 - 12:03

Raczej prędkość kręcenia kierownicą nie ma nic wspólnego z prędkością silnika we wspomaganiu.Jest to wspomaganie elektro-hydrauliczne i sinik kręci pompą a ta robi resztę.To tak jakbyś miał wspomaganie napędzane paskiem i musiał gazować przy szybszym ruchu kierownicy ;-) Corsa B czy nie czasem Corsa C?

Użytkownik adamdariusz edytował ten post 03 maj 2016 - 12:10


#12 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 03 maj 2016 - 13:43

akurat to wspomaganie jest tylko elektryczne silnik elektryczny przez przekładnie slimakową kręci kolumną kierownicy = kierownicą i tutaj kręcąc kierownicą powoli silnik musi się kręcić wolniej nie ma innej możliwości wszystko jest połączone na "sztywno" kręcąc szybko kierownicą silnik musi mieć większe obroty. Corsa B

a dokładnie wygląda to tak:

https://www.google.p...qcviyQjgAapDSM:



#13 Gość_Dymowski_*

Gość_Dymowski_*
  • Goście

Napisano 03 maj 2016 - 17:46

Tego typu układy działają na zasadzie włącz- wyłącz , obracając kierownicę o jakiś kąt czujniki wykrywają ten ruch , włączają silnik wspomagania na tak długo jak długo trwa ruch kierownicą. Silnik zawsze musi dysponować pełną mocą choćby dla tego , że opory przy skręcaniu kół różnią się znacznie  w zależności wielu czynników. Inne są na postoju , inne w czasie jazdy na asfalcie , na drodze gruntowej , na piachu czy innym błocie.  



#14 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 03 maj 2016 - 20:25

no według mnie nie do końca tak jest jak piszesz wówczas było by tak, silnik pracuje cały czas na pełnej mocy to a chcąc bardzo powoli kręcić kierownicą to nie dało by rade bo silnik w momencie kręcenia kierownicą włączał by się na pełną moc i kierownica teoretycznie sama by się chciała obracać. Sterownik który steruje wspomaganiem kierownicy spowalnia prace silnika i przyśpiesza w zależności od tego jaka potrzebna jest mu moc i prędkość.

Pozdrawiam



#15 Gość_Dymowski_*

Gość_Dymowski_*
  • Goście

Napisano 03 maj 2016 - 22:21

I o to właśnie chodzi przy wspomaganiu , żeby kierownica obracała się sama a kierowca ruchami kierownicy włącza i wyłącza sterowanie wspomagania. Wszystko dzieje się automatycznie i musi być zawsze skuteczne w każdych warunkach drogowych. 

Ale odbiegamy od tematu. Nie chodzi o to jak ten silnik pracuje przy wspomaganiu kierownicy ale jak będzie pracował w nadziewarce do kiełbasy.


Użytkownik Dymowski edytował ten post 03 maj 2016 - 22:43


#16 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 03 maj 2016 - 23:42

Mam nadzieje że już niedługo sprawdzę ten silnik w praktyce i wszystkiego się dowiemy czy się na da do nadziewarki :)

Pozdrawiam



#17 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 07 cze 2016 - 09:32

witam

Jednak mój plan nie "legł w gruzach" na zasilaczu komputerowym świetnie się zachowuje, przy tych przełożeniach które mam w nadziewarce na wolnym biegu i zasilanie 5V z zasilacza komputerowego prędkość jest idealna do nabijania ( początkowo myślałem o 3.3V ale zdecydowanie za wolno) 12V na powrót tłoka. Nabijałem kaszankę rurka śr ok 26mm i kiełbasę tradycyjną rurką śr. 22mm i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Silnik chodzi bardzo cicho nawet go nie słychać w czasie pracy moc jest wystarczająca próbowałem palcem przytkać rurę to nie dałem rady także myślę że i przy kabanosach dał by rade, po nabiciu ok 20kg kaszanki i 30 kg kiełbasy silnik był leciutko ciepły troszkę wyższa temperatura niż tem. ciała.

Pozdrawiam


Użytkownik EAnna edytował ten post 07 cze 2016 - 19:25
ort


#18 dyzio

dyzio

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 3070 postów

Napisano 13 cze 2016 - 13:26


A fotki jakieś będą?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

#19 scalarian

scalarian

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • 196 postów
  • MiejscowośćEarl Shilton

Napisano 13 cze 2016 - 13:30

Ja to jakoś tego nie widzę. Ostatnio moim 10L potworem nadziewałem ręcznie kabanosy i parówki - żyłka pierdząca mało nie pękła... może to efekt za długiego lejka. Silnik by tym nie zakręcił - bez szans. 



Sponsor

Sponsor
  • Reklama

#20 Pawelsiar

Pawelsiar

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • MiejscowośćJarosław

Napisano 13 cze 2016 - 22:40

może zależy od przełożeń w nadziewarce w mojej spisało się wszystko na medal, nie wiem jakie masz przełożenia ale ja u mnie jak kręcę korbą to w zasadzie nie czuje żadnego oporu (na wolnym biegu oczywiście). Fotki są wyżej, więcej podeślę jak poskładam wszystko ładnie w jednym pudełku.

Pozdrawiam






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych