Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Do testów zakupiłem na szrocie silnik od Clio II - KOYO.

Całe 30 PLN razem z kawałkiem kolumny ( nadwyżki stali można na złomie spienieżyc wyjdzie taniej (c; )

By zaspokoic ciekawość jaki to typ rozebrałem obudowe i nizej mozna zobaczyć co było w środku.

Samochód z którego to wydarto był z 1999r i miał na zegarach wg papierów 360tyśkm.

Patrząc na komutator i szczotki stan - jak nie używany. Daje to pojecie jak mało on pracuje.

Stojan silnika to 4 poteżne magnesy neodymowe oraz po dwie pary szczotek na komutator.

22cdadff211868d9med.jpg

3c87502d136c5d92med.jpg

 

Po podpieciu do zasilacza obroty kształtowały sie nastepująco:

bez obciążenia 13V 3,8A   59obr/min

                         16V 4,2A   68obr/min

                          19V 5,0A   87obr/min

                          22V  5,6A   108obr/min

Po obciażeniu ośki ( dwa kawałki drewna ściśniete ściskiem stolarskim) ustawiono taką wartość nacisku by prad utrzymywał sie na poziomie 16A dla 13V.

Obroty wyniosły odpowiednio:

 13V  48obr/min

 16V 60obr/min

19V 74obr/min

22V  94obr/min .

Silnik po około 10 minutach takiej maksymalnej  pracy ciepły ,ale można bo było reką trzymać.

Nie udało sie go recznie zatrzymać. Prad jaki skakał przy próbie zatrzymania max 44A.

Sorry za polskie litery,  ale pisze z telefonu.

Ludzie stosują te zestawy do otwierania i zamyka ciężkich przesuwnych bram wjazdowych, więc chyba w zestawieniu z Alfą, obaw być nie powinno :D ? Przecież Tusiaczek dosyć dokładnie opisuje swe "sprzęciory", i u niego silniczek na spokojnie daje radę zarówno w mieszałce jak i nadziewarce :D .

Raczej określiłbym tego typu "dywagacje" jako programowe "bicie piany", skoro pewne rzeczy są oczywiste, dosyć dobrze opisane, a fotki zamieszczone, ale jak to mówią "kto bogatemu zabroni" :D . Sam to doskonale zresztą scharakteryzowałeś "skalą kosztów" 30 pln. :D .

Edited by sverige2

Lżej jest kręcić maszynką alfa 10 niż mieszłką 20l  (mówię o kręceniu ręcznym) - skoro napęd bez problemu kręci mieszałką , to przy maszynce nawet się nie "spoci" ;) - Tyle więcej nie ma co pisać

Ja się roboty nie boję, tylko ludzi mi dajcie ;)

Wielkie dzięki za profesjonalne pomiary  :) .

Mam jeszcze pytanie, te 10 min. max pracy to było przy zasilaniu 22 V ?.

W tych wspomaganiach przekładnie są z metalu?

 

Pamiętasz może 09042  jeszcze ile Amperów pobierał silnik przy 22 V i obciążeniu w tych ściskach ?

 

Zamówiłem sobie już PWM na aliexpress, na ostatniej wyprzedaży za całe 8 $, tylko teraz muszę się zastanowić z czego zrobić zasilanie tego silnika, pasował by jakiś choć 300 Watt-owy transformator toroidalny, aby uzyskać te 20 V, bo przeglądając Allegro pod katem zasilaczy o takich parametrach to kiepsko, są 19,5 V, ale o prądzie zaledwie 3-4 A.

Edited by janus_z

Tak jeszcze nasunęła mi się myśl, wcześniej w wątku dotyczącym napędu mieszałki silnikiem od wspomagania, były opinie, że są to silniki bezszczotkowe, a tu jednak wynika że w Clio II silnik jest zwykły komutatorowy. Te silniki bezszczotkowe są wykorzystywane w aktualnych generacjach aut, ale i np w Fiacie Punto II takiego silnika nie uruchomimy tak prosto - trzeba specjalny sterownik.

Kazdy silnik ktory bedzie miał tylko dwa przewody zasilające bedzie komutatorowy,

Nie widziałem do wspomagania bezszczotkowego  silnika ani z Clio, Nissana, Toyoty i innych.

Z tego co wiem tylko dwie firmy na świecie je robia  do wszystkich aut i sa to na pewno takie same silniki.

Ponad to bezszczotkowy by poprzez PWM nie poszedł, bo tam jest sterowanie cyfrowe i inna zasada działania.

 Na zdjciach napedów Kolegów tez bezszczotkowca nie widziałem i pewno długo nie zobacze. :thumbsup:

Kazdy silnik ktory bedzie miał tylko dwa przewody zasilające bedzie komutatorowy,

Nie widziałem do wspomagania bezszczotkowego  silnika ani z Clio, Nissana, Toyoty i innych.

Z tego co wiem tylko dwie firmy na świecie je robia  do wszystkich aut i sa to na pewno takie same silniki.

Ponad to bezszczotkowy by poprzez PWM nie poszedł, bo tam jest sterowanie cyfrowe i inna zasada działania.

 Na zdjciach napedów Kolegów tez bezszczotkowca nie widziałem i pewno długo nie zobacze. :thumbsup:

Dokładnie, dopisałem to bo dużo jest  silników do wspomagania  bezszczotkowych np, z Punto II, najlepiej tak jak pisałeś, patrzeć  przed zakupem czy z silnika wychodzą tylko dwa grube kable.

 

ps. Popatrz jeszcze na mojego wcześniejszego posta na 1 stronie i odpowiedz w miarę posiadanej wiedzy :)

 

zasilanie u siebie pewnie zrobię z zasilacza ATX 400Watt, tylko podniosę w nim napięcie do około 16-18 V - można to zrobić w miarę prosto, a wyjdzie najtaniej.

Tylko nie wiem czy PWM będzie na takim zasilaczy chodził.

Edited by janus_z

Silnik od wspomagania w aucie jest tak dobrany , żeby pracował na napięciu  12-14,4 V  , podnoszenie napięcia wyżej poskutkuje "nadwyrężeniem" możliwości owego silniczka - jest sens grzać uzwojenie dla kilku obrotów/min ?

Do zasilania mam zasilacz 12V  od x-box i ma ok.18A

Edited by binio1111

Ja się roboty nie boję, tylko ludzi mi dajcie ;)

no nie tak kilku obrotów bo według Twoich pamiarów:

 

bez obciążenia
13V 3,8A   59obr/min                        
 
22V  5,6A   108obr/min
 
Wiem, że odbije się to na żywotności silnika, ale jak robię kiełbasę raz na 3 miesiące i mielę na raz około 15 kg to parę lat ten silnik powinien wytrzymać, zawsze zresztą mając układ PWM można mu zmniejszyć obroty w razie wzrostu temperatury.
 
Rożnica jest  prawie 100%, a te 59 obrotów na ALfe 10 trochę mało, celuje raczej w obroty około 90, ale to już potestuje jak sam skompletuje zestaw.
 
Prądu po obciążeniem nie mierzyłeś dla tych 22 V?

w sumie tak, ale nie lubię jak tak wolno kręci :)

Aktualny układ z silnikiem od Frani własnie przerabiałem, bo jak miałem obroty w granicach 50-55 obr/min. to myślałem że się zanudzę podjąć mięso 

Edited by janus_z

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.