Skocz do zawartości

Proficook VK1134 - czy objawy normalne?


JD1958

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

jestem nowy, choć korzystam z wiedzy Forum już od ponad 10 lat - jestem "kucharzem-amatorem".
Przeczytałem chyba wszystkie posty nt. zgrzewania próżniowego i kupiłem przed 2 miesiącami Proficook VK1134 przez wassermann.pl.  Potestowałem na załączonych workach, potem kupiłem rękaw na szybko gdzieś w Necie (struktura moletu - romby były wyrażnie większe niż w oryginalnych workach) i ponownie zakupiłem komplet rolek 2 x 6m w Proficook, gdyż ciągle wydaje mi się, że "coś jest nie tak"... Będzie "przydługo", lecz nie chcę ciągle uzupełniać posta o informacje no i zależy mi na solidnym wyjaśnieniu - bedę wdzięczny za cierpliwość przy czytaniu posta do końca :)
Mam prośbę o pomoc / zdanie Forumowiczów w następujących kwestiach:
1. Proces pakowania - zostawiam solidne 8 cm rękawa więcej, gładką folią na dole, wywijam strefę zgrzewu, żeby jej nie pobrudzić od wewnątrz, naciągam dobrze folę przed zamknięciem, dociskam pokrywę solidnie z jednej, potem z drugiej strony (po lewej stronie "kliknięcie" przy zamykaniu nie jest tak wyraźne jak po prawej), nie zakrywam wlotu powietrza, przesuwam trochę worek z produktem w stronę pakowarki, by ta "nie męczyła się" z jego ciągnięciem przy zasysaniu  i włączam właściwą funkcję zgrzewania - najczęściej TURBO/Moist np. przy pakowaniu mięsa/wędlin.
Powietrze jest zasysane, produkt jest solidnie "oblepiany" przez folię, lecz pod sam koniec zasysania - przed przełączeniem się na zgrzewanie, pakowarka robi "puff... (nie śmiejcie się proszę - tylko tak mogę opisać ten dźwięk) i następuje jakby odprężenie folii - nie przylega ona już tak ściśle do produktu (jakby w tym momencie dostało się do worka powietrze) i następuje zgrzanie.
Czy ten objaw występuje też u Forumowiczów?