Skocz do zawartości

Pomóżcie wybrać - prosi początkujący zadymiacz


Porthos

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Jestem początkującym dymiarzem i chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia.

Po pierwszych szynkach poczułem, że czas ruszyć w kiełbasę :) Na jeden raz planuję przerób max 5-10kg mięsa. Podpowiedzcie proszę (bo czytam i czytam i im więcej czytam to bardziej mam mętlik w głowie) jaką maszynkę z nadziewarką dla takiego amatora hobbysty przycelować?

alfa 10 - da radę na niej nadziewać? bo że zmielić to już wiem

jaka ewentualnie elektryczna, która przyzwoicie zmieli i da radę nadziać. dużo widzę się pisze o zelmerach 8 ale które to są konkretnie modele? dam radę tym nadziać parę kg kiełby? -

a może oddzielnie nadziewarka - jaką wybrać wtedy?

 

budżet na całość około 400zł

 

proszę o pomoc :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

budżet na całość około 400zł
Poszukaj zelmerka o maxymalnej mocy - są takie 1900W a może i większej np. ZMM4048W nic chyba więcej się nie zmieści w budżecie

Sztuka kulinarna to nie suche 1+5+8 gram na kilogram -to tworzenie poezji smaku z miłości do degustatorów.
Odczucie - smaku, szczęścia i zadowolenia - dla każdego ma inny wymiar i postrzeganie- i niech tak zostanie.

https://www.instagram.com/ucztujemy/?hl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ręcznych maszynkach sam nie nadziejesz, powinna być druga osoba . Tz nadziejesz ale to jest hardcor  .  Poluj na nadziewarkę używke z rodziny Hendowatych można trafić  za nie wielkie pieniądze,  niestety może to potrwać, trzeba być cierpliwym . Bo pewnie będziesz chciał mieć w przyszłości,  jeżeli zaczniesz robić kiełbasy co jakiś czas , a to będziesz wiedział po paru "produkcjach" . Na maszynkach nie nadziejesz wszystkich kiełbas np kabanosów, przynajmniej sobie nie wyobrażam.

Edytowane przez Maciekzbrzegu
Bo w życiu nie chodzi o to by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu.
Odnośnik do komentarza