Skocz do zawartości

Sery made by wróbel


wróbel75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój pierwszy wyrób.

 

Ser Koryciński

 

Robiony wzorując się na informacjach trzech Sib-ów:

sverige2 post 11 : https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/15938-nieudany-skrzep-udany-ser/

EAnna post 12 : https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/15938-nieudany-skrzep-udany-ser/

Perszing post 4 i 6 https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/11257-perszingowe-wyroby-z-mleka/?hl=koryci%C5%84ski

Oraz "zlepku" informacji z kilku innych tematów.

 

Jako że jestem zielony (nawet nie początkujący) serowar, opiszę jak zrozumiałem te posty i wg nich wykonałem swoje sery.

Na początek zaopatrzyłem się w https://serowar.pl/w podpuszczkę, ABY- bakterie startowe do jogurtu, oraz chlorek wapnia.

 

Wydoiłem 18 krów (a właściwie to market wydoił mnie :D )

post-67266-0-44796300-1572439888_thumb.jpg

i wykonałem zaczyn wg sugestii sverige2

 

A żeby sobie go utrwalić (i z racji tego, że nie miałem dużego garnka :D ), zrobiłem ten zaczyn x 3 i dolałem z osobna do 3 mniejszych garnków

post-67266-0-52298800-1572440135_thumb.jpg

W trakcie tej pracy okazało się że zamiast chlorku wapnia otrzymałem mylnie ... podpuszczkę w proszku :facepalm:  (dobra rada dla przede wszystkim nowych serowarów czytajcie etykiety bo fiolka była identyczna).

Jako że 18l jogurtu nie wypiję, postanowiłem się nie zrażać brakiem chlorku i dalej kontynuować produkcję sera :)

Po ok. 2h zacząłem podgrzewanie mleka w kąpieli wodnej do temp. 34'

No i zaczęły się umysłowe schody :laugh:

W związku z tym że sverige2 i EAnna mieli odmienne zdanie a ja miałem uszykowane 3 garnki postanowiłem poeksperymentować ( a co mi tam) Jedno z mlek zaprawiłem podpuszczką wg sugestii sverige2 (czyli delikatnie), drugie wg. sugestii EAnny (czyli szybko) i trzeci wg. własnego rozumu (czyli pośrednio :D ) i kolejne czekanie (ok 45min.).

Następnie krojenie skrzepu

Pierwszy delikatnie (sverige2)

post-67266-0-46714000-1572442723_thumb.jpg