Skocz do zawartości

Osłonki do wędlin dojrzewających


marcel089

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj w lodówce wylądowało 2kg ligawy wołowej i będzie peklowane na sucho przez najbliższe 2 tygodnie. Kiedyś ma być z tego coś a'la włoska bresaola, a co wyjdzie to jeszcze zobaczymy. Oryginalnie bresaola, z tego co wiem, dojrzewa w naturalnym jelicie wołowym. Znalazłem też przepis, gdzie ktoś wykorzystał folię kolagenową i efekt był bardzo fajny. Nie mam za bardzo doświadczenia ze sztucznymi osłonkami, do tej pory robiłem jedynie kabanosy w kolagenowych. Zastanawiam się jaki byłby efekt użycia papieru celulozowego do dojrzewania. Z tego co wyczytałem to jest on również wykorzystywany do wędlin dojrzewających, natomiast chyba bardziej przepuszczalny dla powietrza, co powoduje większe wysuszenie mięsa. Tego ostatniego chciałbym jednak uniknąć. Choć filia celulozowa jest znacznie tańsza od kolagenowej, to przy mojej domowej produkcji majątku na tym nie zaoszczędzę. Pytam bardziej z ciekawości i chęci poszerzenia wiedzy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zrób w kątnicy.

Ten, kto mówi kłamstwo, nie uświadamia sobie,

jak wielkiego zadania się podejmuje,

bo będzie musiał wymyślić

jeszcze dwadzieścia innych kłamstw,

żeby podtrzymać to jedno.

(Alexander Pope)

Nie odpowiadam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pekluj 2-3 tygodnie w temp. do 6C. Dawka dość duża bo 30-35g peklo na kg. I do tego przyprawy suche jakie lubisz. Peklowanie na sucho w worku próżniowym.

Po peklowaniu obmywasz mięso w czerwonym winie - np. CHIANTI. Obsuszasz ręcznikiem papierowym i ładujesz do kątnicy. I albo sznurujesz albo w dość ciasną siatkę pakujesz.