Skocz do zawartości

Peklowanie


Lewin07

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jestem początkujący w dziedzinie wyrobów swojskich. Pewnie porwałem się na zbyt szeroką wodę bez jakiegokolwiek doświadczenia jeśli chodzi o temat wyrobu wędlin domowych .Zamówiłem sobie całą półtuszę i chciałbym móc z niej zrobić pyszne swojskie wędliny .Kiełbaskę ostatnio ,którą zrobiłem wszystkim bardzo smakowała 

.Teraz czas przyszedł na szynkę, schab, polędwicę itd. Półtusza którą zamówiłem będzie miała około 45 kg. więc czystego mięsa do wędzenia chcę mieć ok 10kg. Chciałbym wiedzieć jakie proporcje powinny być do zrobienia solanki. Chciałbym wędzić w niedzielę czyli mięso leżało by w solance 5 dni. I jak długo wędzi się takie mięska. żeby nie wysuszyć i mieć jak najmniejszą stratę na wadze. Pozdrawiam .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tabelki Dziadka lub sposobu Szczepana.Ja bym dał 9 % roztwór 0,4 litra na 1 kg mięsa. Mocno nastrzyknął i wymasował.

Wędzimy do koloru u jednych to 4 godziny u innych 12 godzin.

W Twoimi przypadku dla suchości wyrobu większe znaczenie ma temperatura parzenia niż długość wędzenia.

https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/1797-peklowanie-sposobem-szczepana/

https://wedlinydomowe.pl/peklowanie/tabela-peklowania-mokrego/1327-tabela-peklowania-mokrego

 

Ja napisałem Ci iż stosuję 9 % lub 8 % bo taka słowność mi pasuje. Twoja możemy być inna np. 10 % to sobię musisz sam dopracować.

Edytowane przez Maciekzbrzegu
Bo w życiu nie chodzi o to by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://wedlinydomowe.pl/peklowanie/tabela-peklowania-mokrego/1327-tabela-peklowania-mokrego ,