Skocz do zawartości

Wedliny na Filipinach


leszek04041953

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

Jestem kompletnie nowy na tej stronie i naturalnie kompletnie "zielony" w sprawach wedzenia; ale mam pomysl i chcialbym uslyszec komentarze uzytkownikow.

 

Mieszkam obecnie na Filipinach. Pprzenioslem sie tu z Australii prawie 6 miesiecy temu, bo ozenilem sie z Filipinka i uznalem, ze warto zobaczyc wiecej swiata i zrobic cos interesujacego. Rozgladajac sie tu za jakims zajeciem stwierdzilem, ze na Filipinach wedliny sa praktycznie nieznane. Moze w Manilii jakas szynka by sie znalazla ale tu, na prowincji, ludzie o wedzonych produktach nigdy nie slyszeli.

 

No i to jest poczatek pomyslu - otworzyc wedzarnie i produkowac wedliny. Rynek jest otwarty, tubylcy sa ciekawi nowych produktow a koszt sily roboczej jest prawie pomijalny. Dla przykladu - rzemieslnik zarabia tu okolo $7/dzien a robotnika mozna znalezc juz od $2/dzien. Niestety, jak wspomnialem jestem kompletnie "zielony". Oczywiscie moge zaczac eksperymentowac i uczyc sie korzystajac z roznych zrodel (tak jak ta strona) ale jest to metoda czasochlonna i, w zwiazku z tym, wolalbym ten etap jakos przeskoczyc. Wymagaloby to zaangazowania kogos kto by sie na sprawie znal i kto moglby pomoc mi w stawianiu pierwszych krokow.