Skocz do zawartości

Wędliny domowe - forum korzysta z plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności. W celu usunięcia tej wiadomości kliknij:    Akceptuję użycie plików cookies

Witaj na forum Wędzarniczej Braci


Logowanie » 

Rejestracja
Na naszym forum, tak jak na większości innych, musisz się zarejestrować by móc korzystać z wszystkich funkcji dostępnych dla użytkowników.

To bardzo prosta procedura, która zajmie Ci tylko chwilę, a dzięki temu będziesz mógł korzystać z dodatkowych funkcji niedostępnych dla użytkowników niezalogowanych.

Zakładając swoje konto będziesz mógł między innymi:
- rozpoczynać nowe tematy na forum,
- odpowiadać na posty innych,
- przeglądać załączone do postów zdjęcia,
- wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników,
- dostawać powiadomienia o nowych postach.

Zachęcamy do rejestracji!!!
 

Zdjęcie

Osłonki i rodzaje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#21 mani3k

mani3k

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • 283 postów
  • MiejscowośćZłotoryja

Napisano 10 sty 2017 - 23:50

Z pośpiechu zapomniałem wstawić link  :facepalm: już poprawiłem.



#22 paweljack

paweljack

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 5861 postów

Napisano 10 sty 2017 - 23:58

http://wedlinydomowe...-na-1-kg-farszu



#23 Tom&Ala

Tom&Ala

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • MiejscowośćHannover

Napisano 11 sty 2017 - 00:00

ja w pospiechu weszlem w niego  :facepalm: , znow do rana lektura, cze te oczy to wytrzymaja ? Dzieki za linka



#24 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 13596 postów

Napisano 11 sty 2017 - 16:40

 

Poliamidy, celuloza czy bariera mogą być po tylu latach dobre, ale białkowe, kolagen i fibrus już nie. Parcieją i przy parzeniu pękają.

Witam

Miro, wiec dla zoltociobow tak jak ja bedzie trudno na poczatku ocenic ile sztuk oslonek i jakich potrzba bedzie  na pierwsze wyroby zanim sie nabierze jako takiego doswiadczenia.

Moze bys doradzil na poczatek jakas uniwersalna oslonke tylko do parzonych kielbas i do kielbas wedzonych  majac na uwadze dlugosc  ich przechywowania . 

 

Do wędlin parzonych lepsza jest osłonka barierowa, natomiast do wędzonych osłonka fibrusowa.

Bariera powinna być przechowywana w suchym, nie nasłonecznionym miejscu.

Fibrusa włóż do plastikowego pojemnika i trzymaj w lodówce, dzięki temu wytrzyma dłużej.

Ważne żeby osłonki nie leżały na boku, bo wtedy przy ich ewentualnym przesuwaniu mogą się przetrzeć.



#25 Maxell

Maxell

    Uzależniony od forum

  • Moderatorzy
  • 25415 postów
  • MiejscowośćBełchatów

Napisano 11 sty 2017 - 16:43

Powinieneś zacząć od ustalenia, co chcesz robić i ile. Nie ma sensu kupować osłonek, które nie będą nigdy użyte. Miro prowadzi sklep i ma rozeznanie, a jak go się ładnie poprosi, to i wklei opisy producenta. :D



#26 Miłosz

Miłosz

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • MiejscowośćKujawsko-Pomorskie

Napisano 11 sty 2017 - 17:34

Witam , a może ktoś napisać które osłonki trzeba przed użyciem moczyć , jak długo i w jakiej wodzie a które nie....?.(niektórych może nawet nie można...?)

...z góry dziękuję...



#27 Tom&Ala

Tom&Ala

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • MiejscowośćHannover

Napisano 11 sty 2017 - 17:36

a jak go się ładnie poprosi

ten "osobnik" ;)  juz jest na celowniku, jego strony mam juz w faworytach zapisane ale  jeszcze musze dokupic troche sprzetu do wedzenia i wtedy ladnie poprosze osobiscie i szczegolowo . Co do... ile ? hmmm... oto jest pytanie, co... to juz wiem ale apetyt rosnie w miare pracy  :).

Dzieki Miro , teraz juz wiem jakie.



Sponsor

Sponsor
  • Reklama

#28 Adrian Nomax

Adrian Nomax

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • MiejscowośćPiekary Śląskie

Napisano 14 lip 2017 - 12:06

W skrócie:

Osłonki kolagenowe - nie moczymy

Osłonki białkowe - 20 min woda 20st. C 20% roztwór soli

Osłonki poliamidowe - możemy, nie musimy

Osłonki tekstylne, fibrusowe - 20 minut w letniej wodzie

 

Jeżeli o czymś zapomniałem proszę o info.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych