Skocz do zawartości

Wędliny domowe - forum korzysta z plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności. W celu usunięcia tej wiadomości kliknij:    Akceptuję użycie plików cookies

Witaj na forum Wędzarniczej Braci


Logowanie » 

Rejestracja
Na naszym forum, tak jak na większości innych, musisz się zarejestrować by móc korzystać z wszystkich funkcji dostępnych dla użytkowników.

To bardzo prosta procedura, która zajmie Ci tylko chwilę, a dzięki temu będziesz mógł korzystać z dodatkowych funkcji niedostępnych dla użytkowników niezalogowanych.

Zakładając swoje konto będziesz mógł między innymi:
- rozpoczynać nowe tematy na forum,
- odpowiadać na posty innych,
- przeglądać załączone do postów zdjęcia,
- wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników,
- dostawać powiadomienia o nowych postach.

Zachęcamy do rejestracji!!!
 

Zdjęcie

Prowadzenie kącików - porady, uwagi, zasady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 abratek

abratek

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 6032 postów

Napisano 03 lis 2013 - 20:14

Oddając Wam nową funkcjonalność pragniemy uczulić właścicieli kącików aby prowadzili je w sposób przemyślany, a z uprawnień edycyjnych korzystali rozsądnie i obiektywnie. W wypadku nadużycia uprawnień, administracja będzie zmuszona wyciągnąć konsekwencje.

Jeśli użytkownik nie będzie pewien skutków swoich działań powinien zgłosić się o poradę do administracji.

 

Organizację działów można prowadzić na przykładzie powstałych, pierwszych kącików,

 

Jak nazwa wskazuje są to kąciki kuchenne - dlatego jeśli chcemy opisać np jakieś urządzenie (maszynka, mieszarka wędzarnia), odpowiedni temat zakładamy w dziale do tego przeznaczonym np. Sprzęt , a w swoim kąciku tworzymy temat (np Moje urządzenia) i w nim umieszczamy tylko link do tematu (lub postu).., pozwoli nam to na utrzymanie właściwej struktury w działach

 

Jeśli chcemy zamieścić jakąś recepturę proponujemy umieścić ją w odpowiednim dziale na forum a w swoim kąciku dodać tylko link, dodatkowy opis ewentualnie zdjęcia.....

 

CDN



#2 tusiaczek

tusiaczek

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 5443 postów

Napisano 03 lis 2013 - 20:45

To mam pytanie, własnie skupiam swoje wątki w kąciku i czy jest możliwość przeniesienia do siebie całych wątków? Przykładem jest np mój watek z napędem do nadziewarek. Teraz podałem link a tak bym wrzucił cały watek wraz z zawartością i byłoby po sprawie.... Kilka takich jeszcze bym znalazł np z moimi wędzarniami itp.



#3 abratek

abratek

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 6032 postów

Napisano 03 lis 2013 - 20:53

Tusiaczku, właśnie chodzi o to aby działało to odwrotnie.... tzn np. opis budowy Twojej nadziewarki powinien być w odpowiednim dla niego dziale czyli w ogólnym dziale "Sprzęt", a w Twoim kąciku tylko linki...

Ma to na celu jak wspomniałem zachowanie struktury forum gdyż np nowy użytkownik zainteresowany powiedzmy nadziewarkami wchodzi do działu na forum i nic nie wie o istniejących tematach w kącikach...

 

tak więc łopatologicznie tłumacząc powinniśmy zrobić to tak:

w dziale głównym "Sprzęt" umieszczasz opis nadziewarki... następnie w swoim kąciku w temacie "tusiaczkowy sprzęt" dajesz link do działu głównego



#4 tusiaczek

tusiaczek

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 5443 postów

Napisano 03 lis 2013 - 20:56

OK, w sumie troszkę to jak na mój gust bez sensu bo pisząc w jakimś dziale muszę potem wrzucać goły link i z mojego kącika robi się  linkownia ale się dostosuję


Użytkownik abratek edytował ten post 11 lis 2013 - 17:25


#5 abratek

abratek

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 6032 postów

Napisano 03 lis 2013 - 21:23

jak na mój gust bez sensu
ma sens.... ktoś kto wchodzi na forum i zamierza np pozyskać informacje o nadziewarkach wchodzi w ogólny dział "Sprzęt" - to tam powinien znaleźć taki artykuł ,

w przeciwnym wypadku zrobi się straszny bajzel



#6 abratek

abratek

    Uzależniony od forum

  • **VIP**
  • 6032 postów

Napisano 11 lis 2013 - 17:23

Porada dla wszystkich prowadzących kąciki...

- starajcie się tak organizować tematy aby była w nich przejrzystość....

jeśli np na każdy przepis przeznaczycie osobny temat szybko dojdzie do rozrośnięcia działu i zmniejszenia przejrzystości...

proponuję strukturę jaką zastosowano u Arkadiusza - dla wyjątkowo "zorganizowanych" można pokusić się o temat "Spis receptur" a w nim linki do poszczególnych przepisów



#7 vtec

vtec

    Weteran

  • Administratorzy
  • 2440 postów
  • MiejscowośćOrzesze

Napisano 20 lis 2013 - 09:36

Odniosę się do wątku, który pojawił się w innym temacie:

 

Kolega Miro nadużył jednak swoich kompetencji i wykasował wartościową dyskusję z załączonymi materiałąmi źródłowymi, które obrazowały błędy merytoryczne pierwotnej wersji przepisu.


I bardzo dobrze zrobił! Poprawił nieścisłości i zostawił to co jest dla Zosi istotne. Przepisy dla Zosi nie są miejscem do prowadzenia dydaktyki i tasiemcowych dyskusji o błędach, pomyłkach, ortografii i stosunku do moderatorów. Mają być zwięzłe i proste. Dyskusję możemy sobie prowadzić w innych działach.

 


Niestety Maad, to co napisałeś jest zaprzeczeniem idei "Kącików kuchennych". To nie może być miejsce w którym pozostawiamy tylko posty typu: "och", "ach", a posty krytyczne, zwracające uwagę na błędy merytoryczne usuwamy!

Oczywiście właściciel kącika może tak zorganizować swój kącik, że w jednym temacie zamieszcza konkretny przepis, a w drugim prowadzona będzie dyskusja na jego temat- ma takie prawo, ma takie narzędzia moderatorskie. Ale nie można takich postów usuwać!

Właściciel kącika może moderować (usuwać) posty w zakresie przewidzianym regulaminem forum: łamiące prawo, obrażające innych... Kasowanie postów merytorycznych jest nadużyciem przyznanych uprawnień i tak jak już pisaliśmy wcześniej, w takich przypadkach będziemy zmuszeni do odbierania tych uprawnień.



#8 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 13861 postów

Napisano 20 lis 2013 - 09:57

Vtec.

 

Jak postąpić przy moderowaniu jeśli poprawi się np. przepis, a posty odnoszą się do pierwotnej treści ?



#9 vtec

vtec

    Weteran

  • Administratorzy
  • 2440 postów
  • MiejscowośćOrzesze

Napisano 20 lis 2013 - 10:08

W trakcie edycji przepisu można dodać komentarz informujący o zmianach wprowadzonych po dyskusji.



#10 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 13861 postów

Napisano 20 lis 2013 - 10:13

Może to jest lepsze rozwiązanie, tylko czy wtedy temat źródłowy zamknąć żeby nie można było w nim pisać ?

 

Oczywiście właściciel kącika może tak zorganizować swój kącik, że w jednym temacie zamieszcza konkretny przepis, a w drugim prowadzona będzie dyskusja na jego temat- ma takie prawo, ma takie narzędzia moderatorskie.


#11 kostek61

kostek61

    Weteran

  • **VIP**
  • 2418 postów

Napisano 20 lis 2013 - 10:25

temat źródłowy zamknąć

Temat zamknij a zrób drugi do dyskusji,przypisany do każdego tematu głównego,potem uwagi z tematu dyskusyjnego ewntualnie ,jeżeli będą zasadne umieść w temacie głównym,tym sposobem będziesz miał porządek.

#12 Maad

Maad

    Uzależniony od forum

  • Użytkownicy
  • 6891 postów

Napisano 20 lis 2013 - 10:36

Przepisy dla Zosi są specyficzną kategorią - mają swoją własną ideę, inną od ogólnej idei kącików kuchennych.

Kostek - Twoja propozycja bardzo mi się podoba. W ten sposób i wilk syty i owca cała :)



Sponsor

Sponsor
  • Reklama

#13 miro

miro

    Uzależniony od forum

  • **VIP Junior**
  • 13861 postów

Napisano 20 lis 2013 - 11:01

Prowadząc kącik nie chcę nikogo urazić przez usunięcie posta, nie chodzi mi też o same Ochy i Achy.

Usunąłem posty, także własne,  które po poprawie teksu odnosiły się do czego czego już nie ma w przepisie.

Moderowałem tak aby zachował się ciąg pytań i odpowiedzi.

 

Czytając poprawiony przepis, a później wpisy do "starego" przepisu  nie wiadomo o co chodzi autorowi postu, skoro niczego takiego tam nie ma.

 

Moderacja jak widać nie jest taka prosta.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych