Skocz do zawartości

Wydajnosć


Mateusz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !

Pragne sie przywitać, to mój pierwszy post na tym forum.

To o co teraz sie zapytam troszeczke mija sie z "ideą" tego forum bo tutaj propagujecie wędliny sposobem domowym. Natomiast ja jestem uczniem w pewnej masarni na praktykach i znalazłem tę forum poniewarz bardzo interesuje sie wytwarzaniem wędlin i kiełbas, wedzonek troche mniej bo to nie moje stanowisko (w tym zakładzie). Jestem na stanowisku "kurowy" właściwie to jestem jego pomocnikiem. Chciałem sie zapytać o przypraiwanie kiełbas (mas mięsnych) ile powinno sie sie solić mieso na 100 kg (żeby sie nierozdrabniac) wiem że 2 % ale przy kiełbasach mniej (niewiem dokładnie ile) poniewarz są ubytki i ze 100 kg farszu zostanie nam np. 80 kg gotowego wyrobu. To zalezy tez od rodzaju wędliny i wydajności. Zaraz po soli interesuje mnie także ilosc pieprzu na 100 kg kiełbasy i innych przypraw naturalnych. Najbardziej mnie trapi ilośc białka ; ile do jakich wydajnosci i.t.d.

Dziękuje z góry za odp. :D

PS; Wedzeniem interesuje sie troche mniej bo to )narazie) nie mój dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mnie trapi ilośc białka ; ile do jakich wydajnosci i.t.d.

Przed wstąpieniem do Unii ilość dodatków funcjonalnych (białko, karageny, błonnik, itp.) nie powinna przekraczać 2% w stosunku do wyrobu gotowego. Jak jest teraz to nie wiem.

Dodatek peklosoli do mięs drobnych(wiesz o co chodzi) wynosi tyle ile pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza strona to wyroby tradycyjne. Teraz proferuje się wyroby przeważnie wysoko wydajne. poczytaj dokładnie zamieszczone receptury na naszym forum i porównaj z tym co robisz. O przyprawach poczytaj http://www.wedlinydomowe.pl/roboczy/nasze/ostroscprzyprawtabela.htm

 

oraz http://www.wedlinydomowe.pl/forum/viewtopic.php?t=1092&highlight=zu%BFycie+przypraw++kie%B3bas