Skocz do zawartości

kuropatnik

Użytkownicy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Strzelin

Osiągnięcia kuropatnik

Rekrut

Rekrut (2/14)

  • Pierwszy post
  • Współpracownik Unikat
  • Pierwszy tydzień za Tobą
  • Pierwszy miesiąc za Tobą
  • Pierwszy rok za Tobą

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. bogdan b Fotek chwilowo nie wstawie bo nie mam możliwości zrobienia. Ale wierz mi przeróbki nie są trudne a ja jestem elektrycznym lajkonikiem i poszło dobrze. Trzeba troche poczytać elektroda.pl, popytać w sklepie elektryczno elektronicznym i najważniejsze nie bać się spróbować. A tutaj mój schemat baaardzo niefachowy bo nie znam oznaczeń z zakresu elektryki ale ważne, że działa.
  2. Teraz powinno działać
  3. Nie tak nie mam bo to dla mnie zbyt skomplikowane i w sumie niepotrzebne. Gdybym robił tygodniowo 50 kg kiełbasy to może bym się pokusił ale na moje potrzeby to co mam w zupełności wystarczy. 1. Zasilacz do xboxa 360 minimum taki http://allegro.pl/zasilacz-xbox-360-oryginalny-150w-jasper-f-vat-gw-i5275683089.html bo silnik ma 100w mocy i potrzebuje natężenia prądu do 10A więc jest z małym zapasem 2. Silnik http://magma.sklep.pl/product-pol-2995-SILNIK-ELEKTRYCZNY-DC-Z-PRZEKLADNIA-12V-100W-PRAWY-silnik-do-samochodu-do-wycieraczek-samochodowych-otwierania-szyb-samochodowych.html 10 Nm momentu obrotowego pozwala na swobodną pracę. 3. Regulator obrotów http://allegro.pl/regulator-mocy-grzalek-dc-pwm-led-dc-hho-v553-24a-i5250780614.html pozwala na pracę bez montowania radiatora na układzie 4. Przełączniki hebelkowe, które widac na zdjęciach też musza być na 10A bo inaczej będą się grzać 5. Pedał http://allegro.pl/cfs-1-tfs-1-fs-1-przelacznik-nozny-pedal-torun-i5266953488.html prosty tani i spełniający swoje zadanie. Zasilacz i pedał trzeba zmodyfikować. Rozbieramy zasilacz. Z płytki zasilacza trzeba wylutować trzy zółte i trzy czarne kabelki a w ich miejsce wlutować dwa kable o przekroju 2mm. to nasz + i -. pojedynczy czerwony i czarny kabelek trzeba zlutować ze sobą bo aby na poprzednich powstało stabilizowane 12v linia 5v czyli własnie czerwony i czarny musza być zwarte. Rozbieramy lutujemy składamy i gotowe. Pedał należy rozebrać odlutować fabryczne kabelki bo są za cienkie i w ich miejsce dać dwa przewody o przekroju 2mm. Fabrycznie sa tam trzy kable bo pedał można podłączyć w ten sposób że silnik pracuje po naciśnięciu pedału lub silnik pracuje stale a układ rozłaczany jest po naciśnięciu pedału. przeba wyczaić które piny są odpowiedzialne za co ale to widać po rozebraniu. Jutro postaram się jakiś schemat elektryki wrzucić.
  4. Jutro postaram się napisać dokładnie jak mam to zrobione razem ze schematem elektryki.
  5. Ten pierwszy jest za słaby. Moment obrotowy 1.3 Nm. Mój ma 10 Nm Ten drugi też będzie za słaby. Testowałem od wycieraczek od mojego audi 80 gdzie wycieraczki mają 50 cm i nie dawał rady. Ten trzeci może i ok ale 159 zł za używany jak tu http://magma.sklep.pl/product-pol-2995-SILNIK-ELEKTRYCZNY-DC-Z-PRZEKLADNIA-12V-100W-PRAWY-silnik-do-samochodu-do-wycieraczek-samochodowych-otwierania-szyb-samochodowych.htmljest tańszy i nowy i z gwarancją Trochę przerost formy nad treścią. Moim zdaniem taki w zupełności wystarczy http://allegro.pl/regulator-mocy-grzalek-dc-pwm-led-dc-hho-v553-24a-i5250780614.html
  6. No właśnie o ten cały układ się rozchodzi. Mogę narysować mój a ktoś może dorysuje co i gdzie.
  7. Swojego czasu takie rzeczy robił a nawet sprzedawał na forum tusiaczek (na Nim się zresztą wzorowałem) ale z tego co wiem sprawy elektryczne robił mu ktoś znajomy.
  8. Krańcówki nie mam. Za wysokie elektroniczne progi dla mnie. Na trzpieniu na którym jest zamocowany tłok mam zaznaczone gdzie koniec i uważam. Co prawda przy dużym obciążeniu prądowym zasilacz się wyłącza ale zanim to nastąpi mośna nadwyrężyć nieco nadziewarkę(ten silnik naprawdę ma duży moment)
  9. Koszt wykonania to: silnik 150zł + przesyłka zasilacz 60zł + przesyłka pedał 30zł regulator napięcia 40zł kable, przełączniki i inne drobiazgi ok 30zł obudowa - czteropak bro... razem jakieś 320-330zł Połączenie silnika z nadziewarką czyli przeniesienie napędu - nakrętka 13 i nasadka 13. Na wałek przekładni nakładamy nasadkę, do nasadki wkładamy nakrętkę, dokręcamy do oporu, nasadkę nakładamy na wieloklin nadziewarki tam gdzie normalnie zakłada się korbę i już. Najprostsze rozwiązania są najlepsze.
  10. Hmmm. Niech się zastanowię. Nie mam pojęcia. Tłoczy bez problemu 4 kg farszu na kabanosy przez cienki lejek ale jak to przeliczyć na kręcenie mieszarką?
  11. Moim zdaniem daje sobie dobrze radę. Ładowałem prawie cały cylinder i startował bez problemu. Nadziewałem na pierwszym biegu i na ok. 33% prędkości. jelita baranie kalibru 22-24. Pierwszy silnik jaki testowałem był od wycieraczek audi 80 niestety był za słaby i nawet zwykłej kiełbasy nie mogłem na nim zrobić. Odkąd mam ten jest zupełnie inaczej.
  12. Jak będę u teściów to zrobię zdjęcia i wstawię.
  13. Witam Wszystkich Zadymiaczy. Piszę po raz pierwszy na forum ale jestem tu już od dawna. Jeśli chodzi o napęd do nadziewarki to u mnie (Royal Catering 5l) sprawdza sie i to bardzo dobrze taki silnik http://magma.sklep.pl/product-pol-2995-SILNIK-ELEKTRYCZNY-DC-Z-PRZEKLADNIA-12V-100W-PRAWY-silnik-do-samochodu-do-wycieraczek-samochodowych-otwierania-szyb-samochodowych.html Do tego zasilacz od x-boxa, regulator PWM, przełącznik obrotów prawo lewo, przełącznik biegów, pedał i obudowa zrobiona przez nieocenionego Teścia. Przed Świętami robiłem 35 kilo kiełbasy i 8 kilo kabanosów. Silnik nawet nie ciepły. Inspirowałem się tym co pokazywali KWOZ i Tusiaczek i działa to całkiem fajnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.