Skocz do zawartości

Sucho czy mokro ?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Temat w zasadzie wyjaśnia wszystko. Maxell pisze o mokrym. Mam wrażenie, że powinienem mu ufać :lol: , ale z drugiej strony ludzie w moich okolicach (mieszkam na wsi) raczej tylko solą mięso.

Jestem początkujący. Spieprzyłem kiedyś pierwszą kiełbasę (nie dodałem za dużo pieprzu :P ). Kolejne wyszły mi super.

Dobrze wyszły szynki i balerony, ale teraz chcę zrobić coś trudniejszego- pobawić się w zimne wędzenie.

W przepisach na szynki (jak pamiętam) znalazłem tylko jeden sposób peklowania na sucho, ale napisany tak mało konkretnie, że nie wiem czy powinienem trzymać szynkę w kuchni 3 dni czy w piwnicy 3 miesiące...

CYTAT:

"Tak napełnione naczynie pozostawiamy na 2-3 dni w temperaturze pokojowej. Codziennie przekładamy mięso tak, by warstwy dolne były na wierzchu następnie odwrotnie.

Po tym okresie naczynie zamykamy najlepiej szczelnie i chowamy do chłodnego pomieszczenia, piwnicy.

Mięso w naczyniu należy przykryć talerzem i docisnąć kamieniem tak, aby mięso było zanurzone w solance.

Peklowane w ten sposób mięso w szczelnie zamkniętym naczyniu może być przechowywane do kilku miesięcy.

Szynki zapeklowane zostawiamy w pokojowej temperaturze.

Po dwóch dniach nacieramy szynki pozostała częścią mieszanki łącznie z przyprawami.

Ponownie przykrywamy szynkę talerzykiem i kamieniem i pozostawiamy na kolejne dwa dni w chłodnym pomieszczeniu.

Po tym czasie szynki powinny być pokryte sokiem własnym."

**************************

Pytam więc czy lepiej na sucho czy na mokro. Byle krótko bo ręce świerzbią do wędzenia....

 

CZUJ DYM

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach