Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Liczba oktanowa to jest odpornośc na samozaplon a cetanowa,przydatnośc na samozaplon.Jak jest za malo oktan to wystepuje spalanie stukowe.Kierowcy mowia,ze Im,, zawory grają,, :grin: A to znaczy,że ich paliwo ma za mało okan.
Wędzenie to tak jak seks,tylko dłużej.

grzegorz565, No dobra jak chcesz dokładnie to masz " Aby silnik wysokoprężny działał efektywnie i uzyskiwał dużą sprawność, olej napędowy musi mieć odmienne cechy niż benzyna. Warto podkreślić, że oprócz dostarczania energii do silnika, olej napędowy smaruje części trące aparatury paliwowej. Bardzo ważną cechą tego paliwa jest odporność na samozapłon, czyli zbyt wczesne pojawianie się płomienia, który jest związany z wysoką temperaturą i wysokim ciśnieniem panującym w cylindrze silnika Diesla. Tą odporność charakteryzuje liczba cetanowa.

Liczba cetanowa paliw do silników wysokoprężnych powinna mieścić się w przedziale od 40 do 60. Przyjmuje się, że bardzo korzystnie jest, jeśli paliwo ma liczbę cetanową zbliżoną do 50. Paliwa o niskiej liczbie cetanowej w okolicach 40 powodują twardą pracę silnika, moc silnika obniża się, a w spalinach znajduje się zwiększona ilość niespalonych węglowodorów. Oleje napędowe charakteryzujące się liczbą cetanową zbliżoną do 60 powodują pogorszenie jakości spalania oraz wzrost zużycia paliwa. Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46. Stosowany czasami do napędu silników ciągników rolniczych olej opałowy ma liczbę cetanową około 20. Ten wskaźnik całkowicie dyskwalifikuje go jako paliwo silnikowe. Oprócz zbyt małej liczby cetanowej, olej opałowy jest cięższy od napędowego, zawiera szereg substancji smolistych, żywic i laków, których produkty spalania z czasem są w stanie zakleić silnik i zapchać układ wydechowy."

Andyandy, nie obraź się lecz przerabiałem ten temat już dość dawno i jedyne co uzyskałem to poprawę samopoczucia, choć to na krótko :sad:

Powiem więcej, wszyscy którzy zakupili takie magnesy zwane magnetyzerami na początku twierdzili to co i Ty twierdzisz, lecz po krótkim okresie czasu zmieniali zdanie ponieważ okazywało się że po ich zdjęciu zużycie paliwa oraz dynamika pojazdów jest taka sama, wynikało to z faktu podświadomości stosowania magnesów dzięki której człowiek zaczyna jeździć delikatniej a co za tym idzie i oszczędniej, zrobiliśmy dowcip koledze i zdemontowaliśmy magnesy, po 2 tygodniach przyznaliśmy się do żartu, i co się okazało?.... okazało się że przez ten okres auto nie spaliło więcej paliwa niż na magnesach, dodam tylko że ów kolega skrupulatnie odnotowywał przebiegi, tankowania i robił zapiski, tyle że przez dwa tygodnie nie zajrzał pod maskę :grin: ....... po tym przypadkowym teście nikt więcej nie wspominał o magnesach i ich magicznych właściwościach.

Lecz wybór należy do Ciebie i skoro uważasz że masz rację to nic mi do tego :wink:

 

 

Pozwolę sobie na zacytowanie artykułu z miesięcznika Auto Świat, i nie robię tego aby w oczach wszystkich zdyskredytować Andiego lecz raczej jako ciekawostkę.

 

Największy automobilklub niemiecki ADAC, organizacja powszechnie szanowana za profesjonalizm i bezstronność, postanowił nie testować już tego typu "wynalazków". Oto uzasadnienie: Działanie “oszczędzaczy paliwa" wyjaśniane jest przez sprzedawców za pomocą licznych pseudonaukowych określeń, które trudno pogodzić z podstawami chemii i fizyki. Jako dodatkowe dowody przedstawiane są wyniki uzyskane na pojedynczych pojazdach oraz referencje pojedynczych klientów. Wielokrotnie prezentowane są również certyfikaty najróżniejszych, najczęściej zagranicznych instytucji - w reklamach wykorzystywane są czasem również certyfikaty TÜV-u i Dekry. Zgodnie z oświadczeniami tych instytucji certyfikaty te dowodzą jedynie, że posiadanie takich urządzeń w aucie nie jest zabronione, oczywiście pod warunkiem, że są właściwie przymocowane. Nie stanowią one jednak potwierdzenia, że urządzenie wykazuje jakiekolwiek działanie. Częściowo wykorzystywane są również pojedyncze, ekstremalne wyniki z badań, mimo że badania jako całość nie wykazują zmniejszenia zużycia paliwa. Wcześniejsze testy ADAC pokazały, że nie da się wykazać obiecanych wyników w dziedzinie oszczędności paliwa, wzrostu mocy lub redukcji emisji spalin (...). Ze względu na znaczne nakłady czasu i kosztów związanych z tego typu badaniami ADAC postanowił w przyszłości wykorzystywać swoje możliwości do prowadzenia bardziej sensownych testów i zaprzestać badań tego typu środków (...)" . Źródło: http://www.adac.de Złoty interes Czy wiedzą Państwo, ile w sprzedaży hurtowej kosztuje magnes? Magnesik, który można wykorzystać do produkcji magnetyzerów, to wydatek od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Dwa magnesy naklejane są na blaszaną płytkę, dodaje się drugą "pustą", maluje, nanosi naklejkę, pakuje i sprzedaje. Koszt produkcji: od kilku do kilkunastu złotych za sztukę. Cena sprzedaży: do 1000 zł! Producenci magnetyzerów twierdzą, że w ich produktach umieszczone są zdobycze najnowszych technologii, ale podobne "wynalazki" stosuje się w prostych urządzeniach, np. w zamkach szafek na ubrania, zabawkach itp. A może koszty badań nakręcają cenę? Nie, bo producenci skupiają się nie tyle na testowaniu swoich produktów, ile na zdobywaniu dowodów ich działania, co jest dużo tańsze. Nie ma wątpliwości: magnetyzerowe magnesy jak żadne inne przyciągają pieniądze tych, którzy je kupują. Naszym zdaniem Nad obniżeniem zużycia paliwa o kilka procent setki inżynierów pracują latami. Montaż blaszki z dwoma magnesami byłby tańszy niż skomplikowane środki, jakie stosują producenci aut. Gdyby działały... ale nie działają. Przedstawiane dowody na ogromną skuteczność magnesów to "fałszywki" albo wyniki nieprofesjonalnych lub źle interpretowanych testów.

 

Źródło" www.auto-swiat.pl

Pozdrawiamy Wszystkie zadymiaczki i zadymiaczy 🙂

Jola i Mariusz

MariuszB, http://www.multimag.pl/automobilkluby/automobilklub%20wlkp%20kaw/1%20str%20auto%20wlkp%20list%20kaw/1%20str%20listownik-automobilwlkp.html Poczytaj.

Darino ja nie ćpam i samochód też nie musi ćpać żeby mieć odlot. :smile: To tylko potwierdza że spora ilość paliwa idzie w rurę. Można również podać ozon do filtra powietrza i odlot jest o kilkanaście kW tyle, że zawory wylecą przez rurę bo gaz jest bardzo agresywny. Dla tych co mają słaby akumulator i chcą zapalić na mrozie niech podadzą troszkę plaka ( konserwant do deski i plastików ) do wychwytu powietrza. Efekt natychmiastowy startuje jak rakieta. Co do Auto-świat mam mieszane uczucia, bo żyją z zamieszczania wszelkich głupot i reklamują beznadziejne samochody i części. Papier przyjmie wszystko. Jestem pewny że na pewno ktoś z forum wykona i odpisze pozytywnie, a magnesy kupi na Allegro.

Andyandy, takich ekspertyz znajdziesz na pęczki w necie....... pieniądz czyni cuda, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, odnośnie .........

Co do Auto-świat mam mieszane uczucia, bo żyją z zamieszczania wszelkich głupot i reklamują beznadziejne samochody i części.

to oni tylko przedrukowali to co napisały takie Niemieckie firmy jak ADAC oraz DEKRA i nic więcej :lol:

Aby nie powtarzać się to w roku 2003 wraz z kilkoma kolegami popełniliśmy ten uczynek, a co z tego wynikło to opisałem w swoim poprzednim poście :wink: ....... lecz każdy zrobi tak jak będzie uważał lecz ja już nie dam się nabrać na takie bzdety.

Pozdrawiamy Wszystkie zadymiaczki i zadymiaczy 🙂

Jola i Mariusz

MariuszB, Przyznam się że też kupiłem kilka lat temu i nic tylko wydana kasa. Potem z nudów mając do dyspozycji sprzęt zacząłem się bawić i sprawdzać dlaczego! i dlaczego! Dlaczego woda na jednej półkuli kręci się w lewo, a na drugiej w prawo przy wypuszczaniu z wanny. Dlaczego wiatr małe tornada mają też określony kierunek. Magnesy miałem z magnetronów i okazały się za słabe więc rozebrałem separator magnetyczny i zrobiłem dwa urządzenia z sztucznym monopolem, a raczej jednopolem. Pozostało określić polaryzację i tu był problem bo nawy biegunów magnetycznych w fizyce nie odpowiadają biegunom geograficznym. N to S a S to N i tak ludzie to mylą. Wszystkie dwuelementowe magnetyzery sprzedawane w sklepach to naciąganie kasy. ( jak powielanie pomników ogrodowych ) stosowanie kilku magnesów wymaga jeszcze wiedzy o wewnętrznej strukturze pola. Pole jest jak gwint prawy i lewy chociaż niby ta sama stroną przyłożysz - kierunkiem. Kupno na Allegro zestawu i złożenie samemu, też odpada :grin: To wszystko jest radosna metoda zrobienia kasy. Podałem kształt blachy i sposób montażu, kierunku ustawienia magnesów. To właśnie ten kształt i biegunowość w jednopolowym systemie jest tym, co powoduje pozytywne działanie. Inne kształty z przyczyn fizycznych odpadają więc wszystko w handlu jest lipą - placebo! Dlaczego ten i tylko ten kształt to proste, koła są tylko okrągłe bo kwadratowe nie spełniają swojego celu i tu jest podobnie.

Stosowany czasami do napędu silników ciągników rolniczych olej opałowy ma liczbę cetanową około 20. Ten wskaźnik całkowicie dyskwalifikuje go jako paliwo silnikowe.

W latach 1998-2005 samochody ciężarowe robiły po kilkaset tyś km na oleju opałowym.

Pozdrawiam

Henryk

Henrykos62, Z rafinerii Grupy Lotos olej opałowy lali z tego samego kurka co napędowy przed zakończeniem uszlachetniania liczba cetanowa chyba koło 40 i tylko był na oranżadkę barwiony. Samochody więcej paliły i były słabsze. Starsze samochody mogły na tym jechać sam też próbowałem. Jednak wolę normalny olej, silnik tak się nie grzeje. Jeździłem na oleju sojowym 38 cetanów 5 litrów 8 zł był słabszy i nic więcej. Na rzepakowym też pół na pół z napędowym podobnie się zachowywał, ale dźwięk był gruby basowy z silnika.

Nie próbowałem tylko na karbid jeździć :grin: Polonezem próbowałem na denaturat palił tylko na gorący silnik i wychodziło 40 litrów na 100 przy tym jest słaby. Stare czasy jak się stało po 20 litrów kilka godzin w nocy.

Ps. w tamtych czasach przeważnie z opałem Kamazy jeździły.

Andyandy :grin: Napisaleś do Mnie ,,jak chcesz to masz,, :grin: tylko ta różnica,że Ja o liczbie cetanowej paliwa wiem ze szkoły,a TY z netu. :grin: A czy pamietaci,, turbinke Kowalskiego,,to dopiero był pomysł do FIATA 126p. :grin:
Wędzenie to tak jak seks,tylko dłużej.
grzegorz565, Pamiętam nawet podobne zawirowanie zrobiłem do Poloneza. Z tymi silnikami był problem inny jak ustawiło się mieszankę ubogą to palił dużo, a jak bogatą to palił mało. Nie zgadzały się normy z Co2 Żeby ten wynalazek w miarę dobrze się poruszał i najmniej przy tym palił, należało ustawić gaźnik na 2.8 Co2 Ale co można zrobić z silnikiem konstrukcji z 1934 roku.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.