Andyandy Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij #151 Opublikowano 19 Lutego 2013 wujtom, opinie poczytaj http://www.autocentrum.pl/oceny/opel/vivaro/silnik-diesla-2.5-cdti-146km-2001-2013/ [ Dodano: Wto 19 Lut, 2013 11:28 ]zibi187, Jak masz galaxy z 1996 roku to Ciebie to nie dotyczy "Tylko w Mondeo z lat 2001-2007 i Jaguarze stosowano konstrukcję Forda, wzbudzającą wiele kontrowersji za sprawą łuszczącej się pompy wysokiego ciśnienia. Opiłki z pompy wpadają do układu paliwowego i zatykają wtryskiwacze common rail. Regeneracja wtryskiwaczy nic nie daje, ponieważ szybko zostaną one znowu zatkane opiłkami. Jeśli Mondeo z dieslem TDCi można kupić za 11-12 tys. zł, a po zakupie wydać 6-7 tys. zł na naprawy, to trudno polecać taką propozycję. Najczęstsze usterki łuszcząca się pompa ciśnienia paliwazatkane wtryskiwacze common railrozwarstwione koło zamachowe"Ja miałem kilka przygód z Galaxy i uciekam od tego jak diabeł od św. wody. Usterki oczywiście inne, ale też był silnik. Miałem też przypadki, że prawie wszystkie śruby pękały przy zawieszeniu. Ogólnie Fordy są samochodami przy których należy się napracować. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #152 Opublikowano 19 Lutego 2013 Heh, widziałeś kiedyś Zafira z silnikiem 1,9 SDI? SDI to nie silnik a system wtrysku.Nie wprowadzaj kolegów w błąd. O jakim systemie wtrysku tu piszesz.... Zasadnicza różnica pomiędzy SDI a TDI polaga na tym, że ten pierwszy jest wolnossący, czyli bez turbo doładowania. A później dalej : TDI przechodziły ewolucje - jednostki podstawowe: - wersja 90 konna , na pompie wtryskowej , turbina bez zmiennej geometrii łopatek- wersja 110 konna, na pompie wtryskowej , turbina ze zmienną geometrią- wersja 130 konna , na pompowtryskach , turbina j.w Występowały jeszcze wersje 105 KM na pompowtryskach i 150 KM jako wzmocniona alternatywa wersji 110 KM ( różnice to inny soft sterujący + większa turbina + większy intercooler i wydajniejsze wtryski ) To tak w streszczeniu o wersjach 1,9 diesel [ Dodano: Wto 19 Lut, 2013 11:45 ]później PDI (niewypał którego się trzymał tak długo tylko VW).kolejna "perełka" ....... Jeśli miałeś na myśli PD w sensie pompowtryskiwaczy, to napisałeś kolejną bzdurę. Jednostki 130 konne ( TDI , gdzie DI jest na czerwono ) o oznaczeniu AWX i AVF to były niezwykle wytrzymałe jednostki, wyjątkowo odporne na kiepskiej jakości polską ropę.Oczywiście najmniej awaryjne ( wręcz legendarnie ) były wersje 90 i 110 konne , nie mniej jednak silnik 130 KM na tle obecnie produkowanych 2,0 był zdecydowanie mniej problemowy. Najczęściej spotykany w Passatach ( wersje od 2002 r ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaGra Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #153 Opublikowano 19 Lutego 2013 SAAB i tylko SAAB mam już trzeciego i nie narzekam. Teraz właśnie chcę sprzedać 9-5 z silnikiem 2,2 TiD kombi z 2005 roku bo marzy mi się 9-3 kabrio.Podobno marzenia się spełniają, tylko kiedy :question: :grin: Cytuj Nigdy nie walcz o przyjaźń.... O prawdziwą nie musisz, o fałszywą nie warto VanCana Jak wspaniale jest nic nie robić , a potem -odpocząć. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiuszcz Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #154 Opublikowano 19 Lutego 2013 SAAB i tylko SAAB mam już trzeciego i nie narzekam. Teraz właśnie chcę sprzedać 9-5 z silnikiem 2,2 TiD kombi z 2005 roku bo marzy mi się 9-3 kabrio. Podobno marzenia się spełniają, tylko kiedy :question: :grin:Opel Vectra? Przecież już był przerabiany parę stron do tyłu :grin: 9-5 w kombi ma mniej niż 2m długości bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andyandy Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij #155 Opublikowano 19 Lutego 2013 Może Renault Kangoo 1.9 F8Q pali 6l średnio. Zrobiłem 400 000 km i tylko wymieniałem płyny i podzespoły eksploatacyjne - paski , pompa, rozrząd itd. Awarie poważne komutator alternatora koszt 18 zł. Ale na koniec po 13 latach już należy wymienić całe zawieszenie i progi z podłogą. Dlatego polecam młode roczniki. Jak na renówkę bardzo wytrzymały i paleta euro przy złożonych siedzeniach wchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziezielony Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #156 Opublikowano 19 Lutego 2013 To jest kozacka fura....Warto się zastanowić.... http://allegro.pl/golf-ii-dfujka-rad-stajl-tjuning-d-i3035360725.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolszymczak Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #157 Opublikowano 19 Lutego 2013 ziezielony, faktycznie bułki w sklepie więcej kosztują Cytuj W życiu trzeba być twardym jak chleb z biedronki. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość quartz Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #158 Opublikowano 19 Lutego 2013 Heh, widziałeś kiedyś Zafira z silnikiem 1,9 SDI? SDI to nie silnik a system wtrysku.Nie wprowadzaj kolegów w błąd. O jakim systemie wtrysku tu piszesz....Jak o jakim, o SDI z elektronicznie sterowaną pompą. Mierne okrutnie osiągi i sprawiająca kłopoty elektronika pompy. kolejna "perełka" .......PD (z niemieckiego) czy PDI (z angielskiego) to jedno i to samo. Skoro uważasz, że pompowtryskiwacze są odporne na marnej jakości czy też podrabiane, odbarwiane paliwo - nie mam pytań. Jak sądzę wiedzę swoją opierasz na wieloletniej praktyce warsztatowej? Bo przecież nie z internetu... Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #159 Opublikowano 20 Lutego 2013 Skoro uważasz, że pompowtryskiwacze są odporne na marnej jakości czy też podrabiane, odbarwiane paliwo - nie mam pytań. Jak sądzę wiedzę swoją opierasz na wieloletniej praktyce warsztatowej? Bo przecież nie z internetu... Tak się składa, że przez wiele lat użytkowałem 1,9Tdi a przy tym hobbystycznie interesowałem się tematami budowy tych silników , możliwościami modyfikacji zwiększających moc itp. Udzielając się na kilku forach poświęconych tej tematyce, mając kupę znajomych również użytkowników począwszy od SDi do TDi. "Jak o jakim, o SDI z elektronicznie sterowaną pompą. Mierne okrutnie osiągi i sprawiająca kłopoty elektronika pompy. Ogólnie rzecz biorąc , przypadki problemów z elektroniką pompy zdarzają się bardzo rzadko, owszem były przypadki że przy przebiegach powyżej 300.000 km w sterowniku mógł ulec spaleniu tranzystor odpowiedzialny za pracę zaworu dawki paliwa, nie mniej jednak są to sporadyczne incydenty ( poza tym wymiana tego tranzystora to prosty i tani zabieg ) Widzę, że nadal nie dostrzegasz podstawowej różnicy pomiędzy SDI a TDI, niekoniecznie wiążąc wspomniane "okrutne osiągi" z brakiem turbiny. Wracając do tematu wytrzymałości pompowtryskiwaczy, szczególnie z jednostek AWX i AVF , nadmienię z własnego doświadczenia, jak i innych kolegów, że przy możliwości modyfikacji programu sterującego ( chiptuning ) , można zwiększać znacząco ciśnienie wtrysku ( przy równoległym zwiększeniu ciśnienia doładowania z turbo ) . Niestety wiąże się z to z ujemnym wpływem na trwałość i samych pompowtrysków jak i ogólnie silnika czy pozostałego osprzętu. Jednak nawet po modyfikacjach bezawaryjne przebiegi rzędu 300.000 - 400.000 km ogólnie nikogo nie dziwiły. Zazwyczaj pierwsze problemy miały związek z turbosprężarką czy kołem dwumasowym sprzęgła. A później wraz z wprowadzeniem przez vw silnika 2,0 tdi , skończyła się ( zapewne bezpowrotnie ) era bezawaryjnych silników 1,9 To tyle w temacie z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andyandy Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij #160 Opublikowano 20 Lutego 2013 Emil, Co do wydajności przez podniesienie ciśnienia na wtrysku zachodzi odwrotny skutek. Nawet różnica kilku jednostek powoduje bardzo stokowe spalanie. Zawsze ustawiam w dolnym zakresie i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiuszcz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #161 Opublikowano 20 Lutego 2013 Emil, Co do wydajności przez podniesienie ciśnienia na wtrysku zachodzi odwrotny skutek. Nawet różnica kilku jednostek powoduje bardzo stokowe spalanie. Zawsze ustawiam w dolnym zakresie i jest ok.Też mi coś nie pasuje z podnoszeniem ciśnienia, chyba chodziło o zwiększenie dawki paliwa. Ciśnienie można podnieść, ale w benzyniaku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #162 Opublikowano 20 Lutego 2013 Emil, Co do wydajności przez podniesienie ciśnienia na wtrysku zachodzi odwrotny skutek. Nawet różnica kilku jednostek powoduje bardzo stokowe spalanie. Zawsze ustawiam w dolnym zakresie i jest ok. Oczywiście miałem na myśli zwiększenie dawki paliwa :blush: do tego dochodzi regulacja kąta wtrysku i częstotliwość wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość quartz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #163 Opublikowano 20 Lutego 2013 Drogi Emilu, jak jest różnica między TDI a SDI ja doskonale wiem. W SDI jest pewien plus. Taki, że mechanicznie ten silnik jest bardzo trwały. Z powodu - tych właśnie miernych osiągów.Tranzystor nie pali się sam z siebie. W większości przypadków jest to spowodowane zabrudzeniem, zacieraniem lub nawet korozją elementów pompy. Najprościej rzecz ujmując idzie "za duży prąd".Co do elektroniki pompy, widzisz ja się opieram na swoim doświadczeniu zawodowym. W tym 2 lata w serwisie Diesla, nastawionym przede wszystkim na naprawę pomp i wtryskiwaczy.Uszkodzenia turbosprężarek są bardzo często wynikiem nieumiejętnej eksploatacji oraz niechlujstwa w trakcie napraw (zabrudzenia, brak oleju po montażu, kawałki silikonu w przewodach olejowych).Z PD jest tak samo jak z CR. Póki to działa wszystko jest fajnie, miękka praca, niesamowite osiągi, wspaniale rozłożony moment obrotowy. Zalej raz odbarwianej opałówki i lecisz po kredyt do banku na naprawę.Jedno jest pewne, TY z podejściem zadowolonego użytkownika nigdy się nie zgodzisz z kimś, kto to naprawia. :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #164 Opublikowano 20 Lutego 2013 quartz, pogadaj z ludźmi którzy sprzedali 1,9 tdi przesiadając się do 2,0 tdi Pękające głowice, częste wymiany wtrysków CR to bardzo częste przypadki. [ Dodano: Sro 20 Lut, 2013 13:10 ]Zalej raz odbarwianej opałówki i lecisz po kredyt do banku na naprawę.Znam przypadek bmw 320d CR z 2004 , ktory od 2 lat jeździ tylko na opale ( nieodbarwianym ) przejechał ok 80 tys km i miewa się bardzo dobrze :grin: Kiedyś Pan Marek S. ( firma Master`s tuning ) - wyjątkowy szpec od diesla , stwierdził że zdrowszy dobry opał dla silnika , jak byle jaka ropa :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADEK MACIEK Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #165 Opublikowano 20 Lutego 2013 Do wszystkich znawców - mój problem z Vitarą 1.9 ddis cyt"Do ok 120 km/h jest OK, powyżej czasami (nawet dosyć często) dusi się, traci moc i zapala się "zygzak". Po wyłączeniu silnika problem mija, do 120 km/h. Czasami też w trakcie szybszego przyspieszenia, wyprzedzania, najczęściej na 3 biegu, dzieje się to samo, zygzak zapala się na moment i gaśnie.Komp pokazywał przepływomierz, wymieniłem i dalej to samo. Dokładniejsze wskazania pokazały EGR, został dokładnie wyczyszczony i ... to samo, jakiś spec elektronik posprawdzał i stwierdził, że EGR się źle zamyka. To go zatkałem na stałe i ... to samo. Wymiana EGR na inny (z powodów cenowych wyjęty z innego auta, w którym wszystko było OK, tak na próbę), nic nie dała.Wszelkie wtyczki i złączki zostały dokładnie posprawdzane.Nie chcę kitu wciskać nowemu właścicielowi, chciałbym ten problem usunąć, wolałbym jednak ASO unikać, tam ok 2 tys zł musiałbym wydać." Auto przeznaczone na sprzedaż, wolałbym jednak usterkę usunąć, jakie wg Was mogą być przyczyny :question: Cytuj www.wedzarnie.com.pl Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość quartz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #166 Opublikowano 20 Lutego 2013 Emil, przecież ja na temat 2.0 się nie wypowiadam. Bo nie chcę przeklinać. Dobry opał owszem ale nie odbarwiany kwasem...Sam bym w to nie uwierzył, gdybym nie widział pomp skorodowanych, z ukręconymi wałkami. Paliwa, które parzy w palce, zbiorników pełnych opiłków itd. Skończmy OT, chyba się trochę za bardzo panoszymy w tym wątku. :grin: DZIADEK MACIEK - - chyba nic nie zastąpi jazdy z podłączonym skanerem i obserwacji parametrów rzeczywistych w trakcie zapalania się kontrolki. To ma CR Bosch'a? Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #167 Opublikowano 20 Lutego 2013 Do wszystkich znawców - mój problem z Vitarą 1.9 ddis cyt"Do ok 120 km/h jest OK, powyżej czasami (nawet dosyć często) dusi się, traci moc i zapala się "zygzak". Po wyłączeniu silnika problem mija, do 120 km/h. Czasami też w trakcie szybszego przyspieszenia, wyprzedzania, najczęściej na 3 biegu, dzieje się to samo, zygzak zapala się na moment i gaśnie. Komp pokazywał przepływomierz, wymieniłem i dalej to samo. Dokładniejsze wskazania pokazały EGR, został dokładnie wyczyszczony i ... to samo, jakiś spec elektronik posprawdzał i stwierdził, że EGR się źle zamyka. To go zatkałem na stałe i ... to samo. Wymiana EGR na inny (z powodów cenowych wyjęty z innego auta, w którym wszystko było OK, tak na próbę), nic nie dała. Wszelkie wtyczki i złączki zostały dokładnie posprawdzane. Nie chcę kitu wciskać nowemu właścicielowi, chciałbym ten problem usunąć, wolałbym jednak ASO unikać, tam ok 2 tys zł musiałbym wydać." Auto przeznaczone na sprzedaż, wolałbym jednak usterkę usunąć, jakie wg Was mogą być przyczyny :question: Dziadku Maćku , obstawiam 2 możliwości : - czy przypadkiem kierownice w turbinie nie przycinają się w pozycji zamkniętej i wówczas komputer przechodzi w tryb awaryjny w skutek zbyt wysokiego ciśnienia - uszkodzony zawór podciśnienia sterujący turbiną Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmir Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #168 Opublikowano 20 Lutego 2013 najlepiej komuter podłączyć i bedzie wiadomo, Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkawroc Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #169 Opublikowano 20 Lutego 2013 U mnie w Picasoo 2.0HDI podobny objaw był przy przytkanym regulatorze cisnienia paliwa na pompie. Jak powoli przyspieszałem to OK ale jak dałem w palnik to odrazu się dławił Cytuj dobre żarcie -to jest to!!! tel.608215213 Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiuszcz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #170 Opublikowano 20 Lutego 2013 - czy przypadkiem kierownice w turbinie nie przycinają się w pozycji zamkniętej i wówczas komputer przechodzi w tryb awaryjny w skutek zbyt wysokiego ciśnienia - uszkodzony zawór podciśnienia sterujący turbinąCałkiem prawdopodobne, wszystko pasuje do objawów przeładowania. Jeżeli musiałbyś jednak wymieniać EGR to szukaj do renault 1.9 dci, to na 100% ten sam silnik, egr pasuje, a jest dużo tańszy, i łatwiej go dostać, wydaje mi się że w japońcach był taki egr (w dci jest kilka wersji egr-ów)- http://allegro.pl/egr-zawor-renault-scenic-ii-1-9-dci-i3031295457.html . Na razie spróbuj wyczyścić styki jakimś kontakt sprayem lub czymś podobnym, jak nie pomoże to wymiana. To że egr jest czysty nie oznacza że jest sprawny, może cewka się spaliła/nadpaliła, i się nie domyka itp. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #171 Opublikowano 20 Lutego 2013 Jeśli po ponownym odpaleniu silnika moc wraca i w trakcie przyspieszania ponownie następuje nagłe "odcięcie" mocy to w 100% objawy wejścia ECU w tryb awaryjny. EGR tu nic nie winien , ale najlepiej podpiąć pod komputer i wszystko będzie jasne.W tym silniku siedzi turbo z serii GT17 a tam po jakimś czasie kierownice lubią się przycinać wskutek nagromadzonego nagaru. Czasem pomaga ( niestety zazwyczaj nie na długo ) rozruszanie sztangi od kierownic z równoczesnym psiknięciem WD40 [ Dodano: Sro 20 Lut, 2013 15:22 ]Jeśli po ponownym odpaleniu silnika moc wraca i w trakcie przyspieszania ponownie następuje nagłe "odcięcie" mocy to w 100% objawy wejścia ECU w tryb awaryjny. EGR tu nic nie winien , ale najlepiej podpiąć pod komputer i wszystko będzie jasne.W tym silniku siedzi turbo z serii GT17 a tam po jakimś czasie kierownice lubią się przycinać wskutek nagromadzonego nagaru. Czasem pomaga ( niestety zazwyczaj nie na długo ) rozruszanie sztangi od kierownic z równoczesnym psiknięciem WD40Czasami jeszcze przytkany filtr paliwa może powodować też tryb awaryjny, gdy w trakcie przyspieszania silnik potrzebuje więcej paliwa , a filtr stawia zbyt duży opór. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość quartz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #172 Opublikowano 20 Lutego 2013 Tak, fajnie tylko byście musieli najpierw wiedzieć od czego jest ta kontrolka "piorun". W przypadku przeładowania zapala się CHECK ENGINE...Ale jak już sobie pozwoliliśmy zdalnie naprawiać to ja stawiam na DPF. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADEK MACIEK Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #173 Opublikowano 20 Lutego 2013 najlepiej komuter podłączyć i bedzie wiadomo, I tu jest problem, tzn komputer już kilka razy był podłączany, a sytuacja bez zmian. Wskazania kompa coś sugerowały, niby fachowiec wymieniał element i ...dalej to samo, kolejny komp i nowe rady, nowe wymiany, zaślepki... Styki też były czyszczone. DPF ma osobną kontrolkę, tym razem nie świeci się :grin: "Sztangi, kierownice od turbo" :rolleyes: nie wiem o co chodzi, z czymś innym mi się te nazwy kojarzą :wink: ASO zostaje, trudno jednak na odległość pomóc ale dziękuję za wskazówki, będę mądrzejszy w rozmowie ze specami od Suzuki lub Renault. Silnik niby ten sam, ale już wiem, że niektóre elementy pasują od 1.9 inne od 2.0 d, a do tego wtyczki są często inne. Cytuj www.wedzarnie.com.pl Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość quartz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #174 Opublikowano 20 Lutego 2013 Która się pali, może od tego zacznijmy... Samo "podłączenie kompa" nic tu nie da, jak już mówiłem, trzeba porównywać w trakcie jazdy poszczególne parametry, można zrobić tzw. Trigger i wymusić zapalenie się kontrolki (bo przecież wiesz kiedy mniej więcej się zapala). Podpinanie się na "sucho" w momencie kiedy dany błąd nie wyskakuje to pomyłka i domena pseudo fachowców. Biorących kasę za to, że mają się czym podpiąć, o diagnozie nie mają często zielonego pojęcia.O czym już się przekonałeś, wymieniając niepotrzebnie MAF, czyszcząc i podmieniając EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiuszcz Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij #175 Opublikowano 20 Lutego 2013 I tu jest problem, tzn komputer już kilka razy był podłączany, a sytuacja bez zmian. Wskazania kompa coś sugerowały, niby fachowiec wymieniał element i ...dalej to samo, kolejny komp i nowe rady, nowe wymiany, zaślepki... Styki też były czyszczone.Zmień fachowca... Najlepiej żeby ktoś przejechał się z podłączonym komputerem, i obserwował parametry na bieżąco w momencie występowania problemu, samo odczytanie błędów to inna sprawa, niektóre elementy mogą pracować nieprawidłowo przez uszkodzenie zupełnie innych. Miałem kiedyś podobny problem z renault clio, komputer pokazywał uszkodzenie sondy lambda, a w rzeczywistości właściciel odkurzając samochód wypiął lekko wtyczkę od pedału gazu, dopiero po przejechaniu się z komputerem, okazało się że to problem z pedałem, bo odczyty z jego potencjometra były dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/7716-samochody-eksploatacja-niezawodno%C5%9B%C4%87-co-kupi%C4%87-porady/page/7/#findComment-269674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.