sawca Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #1 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Może taki mały kącik motoryzacyjny?Jeżeli tak sobie wszyscy razem pomagamy, to może na forum znajdzie się osoba/osoby która bezinteresownie podpowie lub udzieli rady co się może psuć w aucie.Chodzi mi o zmniejszenie kosztów napraw. Może się okazać że można tylko wymienić mały element a nie cały moduł jak to mechaniory gadają by zwiększyć swój zarobek..Co Wy na to? Cytuj Ja tam lubię swoja schizofrenię jest z kim wypić i pogadać. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxell Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #2 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Pierwsze zadanie właściciela pojazdu, to wejście w google i znalezienie fanklubów swego autka. Fora są tak potężnie rozbudowane, że z jakimikolwiek poradami i pomocą nie ma teraz kłopotu. Można także tanio kupić części lub podzespoły. Cytuj „Wszyscy uważają, że czegoś nie da się zrobić. Aż przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da. I on właśnie to robi” A. Einstein Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawca Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij #3 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Maxell - wiedziałem że będzie taka odpowiedź :wink: . Ale jeżeli jest to Hyde-Park to można sobie pogadać we "własnym gronie". Tak poza tym odwiedzam takie fora motoryzacyjne i niestety pełno jest tam "cwaniaków" gotowych do naciągania mało znającego się kierowcę. Cytuj Ja tam lubię swoja schizofrenię jest z kim wypić i pogadać. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxell Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Sawco, to była pierwsza porada i mam nadzieje nie ostatnia. Wszak trzeba jakoś rozpocząć temat.Co do naciągaczy, to trzaba sobie wybrać takie fora, na których sa czarne listy naciągaczy. Teraz tego chłopaki ostro pilnują. Cytuj „Wszyscy uważają, że czegoś nie da się zrobić. Aż przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da. I on właśnie to robi” A. Einstein Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52689 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #5 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ja chciałam powiedzieć, że przy temp -20*C zamarzł mi płyn do chłodnicy powodując podczas jazdy eksplozję w moim aucie. Także polecam zimą wlewać płyn bez grama wody. Mam nadzieję ,że "odkryłam amerykę "...? :rolleyes: :lol: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wnuczek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #6 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Maggie wystarczyło jesienią zrobić pomiar temperatury zamarzania płynu chłodzącego i w razie potrzeby wymienić na nowy lub dolać koncentratu. Koszt takiego urządzonka do pomiaru to 6-20 zł. Sawca a co konkretnie chcesz się dowiedzieć? Jeśli będę wiedział to pomogę. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wena Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #7 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ja chciałam powiedzieć, że przy temp -20*C zamarzł mi płyn do chłodnicy powodując podczas jazdy eksplozję w moim aucie. Także polecam zimą wlewać płyn bez grama wody. Mam nadzieję ,że "odkryłam amerykę "...? :rolleyes: :lol: Pozdrawiam. No chyba odkryłaś amerykę bo tam tego nie wiedzą. U nas to raczej wszyscy wiedzą i wg mnie brak rozsądku czy nierozsądna oszczędność prowadzi do takich sytuacji. JK Cytuj Do życia potrzeba piwa kiełbasy i chleba Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaGra Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #8 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Mam nadzieję ,że "odkryłam amerykę "...?No może tak nie do końca,ale jak ktoś siedzi długo w ciepłych krajach to zapomina o polskiej zimie :grin: Cytuj Nigdy nie walcz o przyjaźń.... O prawdziwą nie musisz, o fałszywą nie warto VanCana Jak wspaniale jest nic nie robić , a potem -odpocząć. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #9 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Samochód był sprowadzany ze stanów latem tego roku...a ja po prostu się na samochodach nie znam. :blush: Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frapio Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #10 Opublikowano 18 Stycznia 2009 MaggieTeraz to co prawda już musztarda po obiedzie, ale kupując używane auto to pierwsze co trzeba zrobić to wymienić wszystkie, powtarzam - wszystkie, płyny smary i oleje bez względu na zapewnienia sprzedającego że dopiero co wczoraj wymienił to czy tamto. A płyn chłodniczy np. Borygo to wymienia się co dwa lata też bez względu na temperaturę zamarzania (tu akurat chodzi o właściwości antykorozyjne które traci dużo szybciej niż odporność na temperaturę), chyba że instrukcja fabryczna auta i płynu mówi inaczej.Pozdrawiam Cytuj Wiedzy nigdy za wiele, nawet tej na chwilę obecną pozornie nieprzydatnej. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawca Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij #11 Opublikowano 18 Stycznia 2009 sawca a co konkretnie chcesz się dowiedzieć? Jeśli będę wiedział to pomogę.Hmm., chodzi mi o ASB w TDI Opla, mułowato startuje, brak reakcji na pedał gazu, najpierw "czyta instrukcje" a potem jedzie. Cytuj Ja tam lubię swoja schizofrenię jest z kim wypić i pogadać. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej k Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #12 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam Maggie wystarczyło jesienią zrobić pomiar temperatury zamarzania płynu chłodzącego A jest to bardzo proste : nabrać w strzykawkę płynu i z termometrem do zamrażarki i mamy pomiar . No chyba że zamrażarki brak . Pozdrawiam Cytuj Niech pożywienie będzie naszym lekarstwem .Konserwanty zabijają powoli !!! Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #13 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Hmm., chodzi mi o ASB w TDI Opla, mułowato startuje, brak reakcji na pedał gazu, najpierw "czyta instrukcje" a potem jedzie.Jeżeli to Vectra tdi, to ten typ tak ma... Ja co prawda nie mam twakiego samochodu, ale w firmie jest ich parę i kilka razy jeżdziłem i to porażka... Naciskasz gaz, a on się budzi po jakimś czasie, ale najpierw to jest muł... Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wnuczek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #14 Opublikowano 18 Stycznia 2009 ABS ma niewiele wspólnego a nawet nic z przyspieszeniami pojazdu. ABS to system antypoślizgowy zapobiega on blokowaniu kół przy gwałtownym hamowaniu i skraca drogę hamowania. W przypadku turbiny w nowych oplach, jeśli dobrze pamiętam załącza się ona dopiero, gdy silnik uzyska coś ok. 2tyś obrotów. Do tej prędkości obrotowej silnika pracuje jak zwykły silnik wolnossący. Jest to szczególnie wyczuwalne w astrach z silnikiem 1,3CDI. Dla wydłużenia życia turbiny należy przed wyłączeniem silnika pozwolić mu popracować min.30 sekund na jałowych obrotach. Pozwoli to wyhamować wirnik turbiny. Nagłe wyłączenie silnika to też nagłe zatrzymanie wirnika turbiny i duże obciążenia na łożyska co wpływa na szybsze zużycie łożysk i całej turbiny.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonzo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #15 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ja chciałam powiedzieć, że przy temp -20*C zamarzł mi płyn do chłodnicy powodując podczas jazdy eksplozję w moim aucie. Także polecam zimą wlewać płyn bez grama wody. Mam nadzieję ,że "odkryłam amerykę "...? :rolleyes: :lol: Pozdrawiam. Maggie, pierwszą czynnością po sprowadzeniu auta z hameryki (zresztą tak samo jak kupno na giełdzie lub w komisie) powinna być wymiana płynów i olei. Weźmy np.płyn hamulcowy, który po kilku latach traci swoje własciwości i powinno się np.co 3 lata wymieniać go na nowy - a kto to robi? .Tak samo z płynem w układzie chłodzenia.Olej w skrzyni biegów też z czasem trochę traci ze swoich właściwości smarujących. Pozdrawiam :wink: Widzę,że zdublowałem frapia Cytuj Carpe diem - raz kozie death Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wnuczek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #16 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Olej w skrzyni biegów też z czasem trochę traci ze swoich właściwości smarujących.Dobrze, że tylko trochę. :smile: W oplach część skrzyń biegów nie posiadała korka spustowego. Skrzynie takie zalewne były olejem 80W, mial on wytrzymać 500 000km. Czyli aż do remontu skrzyni. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonzo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #17 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Dobrze, że tylko trochę. :smile: W oplach część skrzyń biegów nie posiadała korka spustowego. Skrzynie takie zalewne były olejem 80W, mial on wytrzymać 500 000km. Czyli aż do remontu skrzyni. Nie tylko przebieg wpływa ujemnie na jakość olei i płynów ale i czas. Pozdrawiam :wink: Cytuj Carpe diem - raz kozie death Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #18 Opublikowano 18 Stycznia 2009 W przypadku turbiny w nowych oplach, jeśli dobrze pamiętam załącza się ona dopiero, gdy silnik uzyska coś ok. 2tyś obrotówA ja bym powiedział, że nawet 2,5 tysiąca... No i jeszcze ten efekt: najpierw muł, a potem nagle dostaje kopa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wirus Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #19 Opublikowano 18 Stycznia 2009 ABS ma niewiele wspólnego a nawet nic z przyspieszeniami pojazduAle sawca pisał o ASB :rolleyes: Chociaż nie mam pojęcia - "o co lotto" - :lol: Cytuj Pozdrawiam Wirus. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonzo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #20 Opublikowano 18 Stycznia 2009 ABS ma niewiele wspólnego a nawet nic z przyspieszeniami pojazduAle sawca pisał o ASB :rolleyes: Chociaż nie mam pojęcia - "o co lotto" - :lol: Automatyczna Skrzynia Biegów Pozdrawiam :wink: Cytuj Carpe diem - raz kozie death Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andriu53 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #21 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam na forum Hmm., chodzi mi o ASB w TDI Opla, mułowato startuje, brak reakcji na pedał gazu, najpierw "czyta instrukcje" a potem jedzie.Sawca , jaki to typ OPLA bo może masz uszkodzoną wacum pompe?? Najlepiej podpiąć pod komputer dla sprawdzenia (ja zapłaciłem 40zł) Ja tak miałem w Zafirze Pozdrawiam Cytuj Jędruś! Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawca Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij #22 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Sawca , jaki to typ OPLA bo może masz uszkodzoną wacum pompe?? Właśnie dzisiaj jadę na "kompa" i zobaczę, dzięki za podpowiedzi Cytuj Ja tam lubię swoja schizofrenię jest z kim wypić i pogadać. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-52787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnny40 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #23 Opublikowano 25 Stycznia 2009 witam, co do ASB to niestety jest już taki ich urok że ciężej wchodzą na obroty niż manualne, możesz mieć uszkodzoną vakumpompe, jak ci działa tzw kick down, ? jak silnik jest już zagrzany w czasie jazdy na pozycji D wciśnij gaz do dechy ,powinno ci momentalnie przerzucić przełożenie na wyższy bieg, jeżeli się tak nie dzieje coś nie tak kick downem,albo i ze skrzynią, , sprawdź też poziom oleju w skrzyni biegów, niski poziom może też być przyczyną takiego zachowania. Co do turbin to powinny się włączać dopiero powyżej 2,5tys obrotów, po dłuższej ostrej jeździe nie powinno sie zaraz wyłączać silnika tylko dać z 2 minuty jeszcze popracować silnikowi ,wydłużymy żywotność turbinki. Może też być już zużyta turbina. Czy bierze ci olej ? jaki kolor ma dym z rury wydechowej? Klimatyzacja, w zimie powinno sie też włączać przynajmniej raz na tydzień na 5 minut klimę, albo do osuszania szyb używać położenia DEF, zwłaszcza w czasie większych mrozów.Jeżeli zaczynają wam się pocić szyby od środka po włączeniu klimy, pora wymienić osuszacz.przynajmniej raz do roku wymieniajcie filtry kabinowe,najlepiej kupować z węglem aktywnym,choć są droższe, albo samemu pod filtr papierowy dać wycięty z filtra węglowego do okapów kuchennych taki filtr.Wychodzi taniej, koszt filtra do okapów coś 12zł, a mamy z jednego wkładu 4 filtry więc wymieniam je w okresie letnim co 2 miesiące.Jak po włączeniu klimy zaczyna nam brzydko pachnieć musimy dać sobie wyczyścić klimatyzację, najlepsza jest metoda ozonowa, czasem trzeba i 3 razy pod rząd wykonać takie czyszczenie. Koszt około 50zł za 3 razy . Ja jeżdżę Bravą 1,9 JTD 1998r skrzynia manual, nie mam problemów z wchodzeniem na obroty, bez turbiny czy z nią auto idzie dość żwawo,po włączeniu sie turbiny dostaje jeszcze większego kopa.Szerokości Cytuj nie rób dymu jak nie wędzisz Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-53519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawca Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij #24 Opublikowano 25 Stycznia 2009 możesz mieć uszkodzoną vakumpompea co to jest? Byłem na kompie i okazało się że to przepływomierz. Cytuj Ja tam lubię swoja schizofrenię jest z kim wypić i pogadać. Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-53555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonzo Opublikowano 25 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij #25 Opublikowano 25 Stycznia 2009 możesz mieć uszkodzoną vakumpompea co to jest? Pompa podciśnieniowa Pozdrawiam :wink: Cytuj Carpe diem - raz kozie death Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/2180-k%C4%85cik-motoryzacyjny/#findComment-53556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.