Skocz do zawartości

Kiełbasa polska, ile na maksa można dać czosnku i przypraw?

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze, chcę zrobić polską, mam wszystko niebawem biorę się do roboty tylko lubię bardzo mocno przyprawione kiełbasy jako, że jestem początkujący a nie chcę zepsuć kiełby to mam pytanie o Wasze doświadczenia, jaka jest bezpieczna maksymalna ilość czosnku i przypraw?

https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/9939-kie%C5%82basa-polska-ile-na-maksa-mo%C5%BCna-da%C4%87-czosnku-i-przypraw/

Pojęcie" bezpieczna ilość "jest pojęciem względnym. To rzecz gustu i smaku. pamiętaj, że przepis możesz modyfikować ale to nie jest oryginał. Najlepiej zrób zgodnie z przepisem i dokonaj próby, po której orzekniesz czy rzecz odpowoiada Twoim gustom i smakom. powodzenia. ( to nie sarkazm)

Pojęcie" bezpieczna ilość "jest pojęciem względnym. To rzecz gustu i smaku. pamiętaj, że przepis możesz modyfikować ale to nie jest oryginał. Najlepiej zrób zgodnie z przepisem i dokonaj próby, po której orzekniesz czy rzecz odpowoiada Twoim gustom i smakom. powodzenia. ( to nie sarkazm)

I rzuć palenie to smak powróci, nie będziesz musiał mocno przyprawiać. ;)  Żeby wiedzieć jak powinna smakować powinieneś zrobić wg receptury.  :)

Nowy użytkowniku! Cała wiedza o wędlinach domowych za darmo https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/10412-za-darmo-za-free-dla-każdego-nowego-forumowicza/

Miłego dnia. 

ja daję w wersji hard

na 1 kg.

czosnek - 4 g

majeranek - 2 g

pieprz czarny - 5 g

ale to wszystko kwestia smaku  :)

W walce między sercem a mózgiem zwycięża w końcu żołądek.

A może zrób od razu dwie wersje, oryginalną i swoją:) i przekonasz się która lepsza. Ja polską uwielbiam, robię dość często. Przyprawiam jedynie:

Pieprz czarny młotkowany 2g/kg

Majeranek 1,5g/kg

Czosnek - 2 średnie ząbki /kg

Cukier opcjonalnie 2g/kg

Mięso peklowane na sucho 22g /kg minimum 24h

Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie.