Skocz do zawartości

Moje wędzenie


janusz61

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy po fachu, jestem początkującym zadymiarzem. Za mną trzecie wędzenie szynek.

Generalnie jestem zadowolony z jakości i smaku moich wyrobów, z jednym zastrzeżeniem. Choć przestrzegam internetowych zaleceń co do procedur np. peklowanie, temperatura, moje szynki wychodzą zbyt twarde, gumowate - jak to się mówi - podeszwa. Trzeba się trochę natrudzić, żeby to przeżuć. Chciałbym osiągnąć coś w rodzaju wędzonki krotoszyńskiej ze sklepu. Proszę odpowiedzieć mi, dlaczego tak jest i co zrobić, żeby tak nie było. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Choć przestrzegam internetowych zaleceń co do procedur np. peklowanie, temperatura, moje szynki wychodzą zbyt twarde, gumowate - jak to się mówi - podeszwa. Trzeba się trochę natrudzić, żeby to przeżuć.

Ze względu na pojemność internetu  zakres porad bywa ....porażający.

Napisz dokładnie, krok po kroku jak te szynki robisz.

Peklowanie i wędzenie nie da Ci kruchej szynki. Potrzebna jest jeszcze obróbka termiczna, w przypadku szynki - parzenie.

Pozdrawiam,

EAnna

 

 

Układy symbiotyczne należy starannie pielęgnować, bowiem nic nie jest wieczne.

EAnna

"Kto chce się rozwijać, musi wpierw nauczyć się wątpić, gdyż wątpliwość ducha prowadzi do odkrycia prawdy."

Arystoteles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach