JASIU Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij #51 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Toshiba ładnie to opisałeś :lol: Jak możesz opisz mi działanie silnika trzy fazowego bo on jest bez szczotek a moment obrotowy ma nieziemskiale w tak przystępny sposób jak silnika jednofazowego :blush: Cytuj wedzarnia z lodowki ,,dymogenerator MIratroche checi i jesz co lubisz ,a nie lubisz co jesz Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/883-problem/page/3/#findComment-27705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOSHIBA Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij #52 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Różnica jest niedużaSilnik jednofazowy (tak naprawdę jest dwufazowy, bo drugą fazę uzyskujemy dzięki kondensatorowi rozruchowemu)Czyli masz 1 parę elektro magnesów + 1 rozruchowa (lub dwie pary lub trzy lub cztery – czym więcej par elektro magnesów tym obroty mniejsze, bo pole magnetyczne które krąży z prędkością 50 Hz dzieli się przez ilość par magnesów)Jednak ta dodatkowa faza rozruchowa wymuszona przez kondensator jest „słaba” i starcza tylko do rozruchu. W silnikach trójfazowych, mamy trzy pary elektromagnesów (lub 6 itd..)Pola magnetyczne wytworzone przez oddzielne fazy są silne i równe.Ramka zwarta (tak naprawdę wiele zwartych ramek) w wirniku znów próbuje dogonić wirujące pole magnetyczne wytworzone przez stojan, (na którym znajdują się cewki elektromagnesów) Zasada znana już z silnika jednofazowego. Jednak silnik trójfazowy z zwartym wirnikiem i tak nie ma dużego momentu obrotowego, naturalnie większy niż jednofazowy, ale to i tak nie jest to, zaletą jest znów niska cena i prosta regulacja obrotów prawo – lewo, regulacja prędkości tylko poprzez zmianę częstotliwości – potrzebny falownik. Jeszcze raz powtarzam, tam gdzie potrzebny jest naprawdę duży moment obrotowy stosuje się silniki komutatorowe.Czyli od młynka do kawy, wiertarki począwszy przez napęd tramwajów, pociągów do napędu wiertnika wierzy wiertniczej lub jakiś ogromnych koparek w kopalniach odkryfkowych. Zaznaczam, że nie jest to opis techniczny, więc uprasza się osoby znające temat o nie nabijanie się z tekstu, starałem się wyjaśnić zasady. Dla tych, co chcą pogłębić swoją wiedzę proponuje odwiedzić stronyhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_elektryczna http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/polski/m3.pdf http://patenty.republika.pl/silnikelek/indukcyjny.pdf http://www.zsmeie.torun.pl/glowna/temat/mvs/przedmioty/programy/prmaszy.php http://zoise.wel.wat.edu.pl/studenci/Materialy_wykladowe_Zasilanie_sterowanie/Silniki_indukcyjne_WEL.pdf dużo rysunków !!!Itp. Mam nadzieje, że w miarę to wytłumaczyłem, jeżeli nie to pytaj. Cytuj Kto pyta, jest głupcem pięć minut; kto nie pyta, pozostaje nim na całe życie. ..... Nie bój się pytać o radę – lepiej zapytać i zrobić coś dobrze. .... Albert Einstein 自製煙熏肉 Zanim zadasz pytanie, zajrzyj do filmów szkoleniowych, w przystępny sposób prawdopodobnie odpowiedzą na Twoje pytanie Filmowa Akademia Wędzarniczej Braci ( https://wedlinydomow...arniczej-braci/) lub bezpośrednio z naszego kanału na YouTube Wędzarnicza Brać : https://www.youtube....w_as=subscriber Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/883-problem/page/3/#findComment-27707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JASIU Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij #53 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Dzięki serdeczne jeszcze jedno silniki szczotkowe chyba mają o wiele krótszy zywot?komutator,szczotki ,łożyska bo chyba to sa silniki wyżej obrotowe Jasiu Cytuj wedzarnia z lodowki ,,dymogenerator MIratroche checi i jesz co lubisz ,a nie lubisz co jesz Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/883-problem/page/3/#findComment-27708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij #54 Opublikowano 25 Stycznia 2008 TOSHIBA, wielki respect dla Twojej wiedzy! Napisałem dla Dziadka źle, bo tak to do tej pory rozumiałem. Dzięki za wyjaśnienie, gdzie mogę skorzystać z takich wiadomości! Cytuj Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/883-problem/page/3/#findComment-27711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOSHIBA Opublikowano 26 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij #55 Opublikowano 26 Stycznia 2008 .......... jeszcze jedno silniki szczotkowe chyba mają o wiele krótszy zywot? komutator,szczotki ,łożyska bo chyba to sa silniki wyżej obrotowe Jasiu Jeżeli chodzi o szczotki i komutator to oczywiści masz rację, jeżeli coś trze o siebie i w dodatku iskrzy to musi się zużyć. Łożyska zużywają się tak samo (przy tych samych obrotach i obciążeniu) Koszt produkcji i eksploatacji silników komutatorowych większy, dlatego właśnie „sukces” okupiony wadami silnika ze zwartym wirnikiem. Silniki komutatorowe znów dzielą się na dwie podstawowe grupy Silnik szeregowy – teoretycznie nieskończony moment obrotowy, niestety tylko teoretycznie Działa to tak – czym większe obciążenie tym większy prąd płynący przez stojan i szeregowo włączony wirnik tym większe pole elektromotoryczne i w związku z powyższym większa moc i tak teoretycznie w nieskończoność, ograniczeniem jest materiał, czyli uzwojenia. Przewody w końcu nie mogą przenieść większego prądu i następuje zanik zwiększania mocy + grzanie się przewodów – to utrata mocy w końcu przepalenie przewodu / silnika. Tego typu silniki wykorzystuje się wszędzie tam gdzie potrzebna jest krótkotrwała ogromna moc no i obroty przy silniku tylko z dwoma cewkami to 16 000 do prawie 20 000 obrotów na min – uzależnione jest to od jakości łożysk, wyważenia wirnika ogólnie od jakości wykonania. Silnik równoległy – wirnik i stojan podłączone są równolegle, zmiany obrotów poprzez zamianę biegunów tylko wirnika lub stojana. Silnik stabilny i nadaje się do pracy ciągłej. Łatwo przerobić na prądnicę, a silnik o stałych magnesach jest silnikiem i prądnicą jednocześnie – czyli podajesz prąd to się kręci, kręcisz wirnikiem to wytwarzasz prąd. W obydwu przypadkach obroty uzależnione są od ilości par elektromagnesów na stojanie i ilości segmentów (i związanym z tym pośrednio par biegunów) na komutatorze czym więcej tym mniejsze obroty. Minimalna ilość elektromagnesów w stojanie – 2 Minimalna ilość segmentów w komutatorze - 3 dla silników na prąd stały (teoretycznie 2 ale to nie działa poprawnie – rozruch) - 2 dla silników na prąd zmienny TOSHIBA, ....... Nie ma problemu, co wiem to powiem, czego nie wiem nie wymyśle :lol: PS Nie wiem tylko czy Admin nie wytnie tej pogaduszki o śilnikach :lol: :lol: :lol: Cytuj Kto pyta, jest głupcem pięć minut; kto nie pyta, pozostaje nim na całe życie. ..... Nie bój się pytać o radę – lepiej zapytać i zrobić coś dobrze. .... Albert Einstein 自製煙熏肉 Zanim zadasz pytanie, zajrzyj do filmów szkoleniowych, w przystępny sposób prawdopodobnie odpowiedzą na Twoje pytanie Filmowa Akademia Wędzarniczej Braci ( https://wedlinydomow...arniczej-braci/) lub bezpośrednio z naszego kanału na YouTube Wędzarnicza Brać : https://www.youtube....w_as=subscriber Odnośnik do komentarza https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/883-problem/page/3/#findComment-27713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.