Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowicjuszem i mam 2 pytania, chcę zapeklować mięso na kiełbasę, skład:

chuda karkówka 4kg
boczek 1kg
czosnek   45g
peklosól 110g
oregano 10g
pieprz czarny 30g
papryka wędzona ostra  70g
papryka wędzona słodka 30g
wino czerwone 200ml
ocet winny 30ml
cukier trzcinowy 10g

1. Ile to może leżeć w lodówce w glinianych garnkach które zakryję folią zanim zrobię z tego kiełbę?

2. Jak przechowywać bakterie starterowe, zamrażalnik?

Edytowane przez Zgred
https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/9898-ile-mo%C5%BCe-le%C5%BCe%C4%87-zapeklowane-w-ten-spos%C3%B3b-mi%C4%99so/

Co Ty za kiełbasę chcesz robić?

„Wszyscy uważają, że czegoś nie da się zrobić. Aż przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da. I on właśnie to robi” A. Einstein

Kiełbasę ala Zgred  :D   każdy robi to co lubi  ;)

Piwo jest dobre ale piwa są lepsze  :D  :devil:

MOJE MASZKETY ---> https://www.facebook.com/pages/Kaziorowe-maszkety/107837452882778

Pozdrawiom 

Jeśli jesteś początkujący, jak piszesz, to na początek zrób jakąś zwykłą, prosta kiełbasę. Pozwoli Ci to prześledzić wszystkie wymagane etapy technologiczne. Kiełbasy surowe dojrzewające zostaw sobie na potem, gdyż jest to trochę wyższa szkoła jazdy.

„Wszyscy uważają, że czegoś nie da się zrobić. Aż przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da. I on właśnie to robi” A. Einstein

Ale to już moja trzecia albo czwarta kiełba z rzędu, do tej pory nikogo nie strułem więc myślę, ze sobie poradzę, potrzebuję tylko odpowiedzi na załączone dwa pytania, ile taka mieszanka może leżeć w lodówce dni i jak przechowywać startery. 

Ale to już moja trzecia albo czwarta kiełba z rzędu,

A te poprzednie to ile dni leżały? Jak były dobre to w jakim celu chcesz coś zmieniać?

Jak możesz, to zapodaj pełny przepis na to chorizo.

Edytowane przez Todek

:) zawsze trzymam zapeklowane mięso na kiełbasy 7 dni lodówka (pokrojone),startery to nie wiem,kultury do sera trzymam w zamrażalniku :)