Skocz do zawartości

Bardzo suchy schab


Olovek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie szanownych kolegów.

Jestem totalnym laikiem w temacie wędzenia. Mam za sobą jedno wędzenie. Problemem jest to iż schabik który uwędziłem jest strasznie suchy a powinien moim zdaniem być soczysty. Jak uzyskać taki efekt? Trzymałem w solance 5 dni (160g peklosoli i 1.6 litra wody. Cztery kawałki schabu o łącznej masie około 4kg). Nie nakłuwałem schabu. Po wyjeciu z solanki zostawiłem do ocieknięcia na durszlaku w lodówce na całą noc. Wędziłem na początku w temp 30-40 stopni przez około 1,5h a następnie w temp 50-75 stopni przez jakieś 4,5h. Mam wędzarnie z beczki więc jakieś skoki temperatury się pojawiały. Parzyłem w temp 85-90 stopni przez okolo 60-70minut. Jak na pierwszy mój wyrób tego typu schab wyszedł smaczny tylko jego suchość tak naprawde psuje cały efekt. Jak temu zaradzić? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Parzyłem w temp 85-90 stopni przez okolo 60-70minut.

Zbyt wysoka temperatura parzenia i za długo. Poza tym parz do temperatury w środku a nie na czas. Prawidłowo do 68 st. w środku, eksperymentalnie do 60 lub 65. Parzenie w temp. 75-80 


[Dodano: 21 paź 2017 - 13:18]

 

 

Po wyjeciu z solanki zostawiłem do ocieknięcia na durszlaku w lodówce na całą noc. Wędziłem na początku w temp 30-40 stopni

Przed wędzeniem należy jeszcze osuszyć ciepłym powietrzem, bez dymu, na dotyk.

Nowy użytkowniku! Cała wiedza o wędlinach domowych za darmo https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/10412-za-darmo-za-free-dla-każdego-nowego-forumowicza/

 

Miłego dnia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach